فروش چشمگیر خودروهای تسلا در سال ۲۰۱۹

قطعه نیوز: شرکت تسلا توانست رکورد فروش خود را در سال ۲۰۱۹ بشکند و بیش از ۳۶۷ هزار خودرو را به بازار عرضه کند.

عرضه خودروهای تسلا در سال ۲۰۱۹ درمقایسه‌با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت و این شرکت توانست از اهداف پیش‌بینی‌شده‌ی فروش خود پیشی بگیرد. شرکت مذکور رکورد تولید ۱۱۲ هزار دستگاه خودرو در سه‌ماهه‌ی چهارم را شکست و در یک سال، ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ خودرو به مشتریان خود تحویل داد. تسلا سال گذشته پیش‌بینی کرده بود در سال جدید، بین ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری به مشتریان خود تحویل خواهد داد.

ارزش سهام تسلا در معاملات روز جمعه نزدیک به ۲ درصد افزایش یافت و به ۴۳۸/۴۴ دلار به‌ازای هر سهم رسید. تسلا مدل ۳ که ارزان‌ترین خودرو تولیدی این شرکت است، در سه‌ماهه‌ی چهارم ۸۳ درصد آمار فروش، یعنی ۹۲،۵۰۵ دستگاه را به‌خود اختصاص داد و مدل S و X نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

تسلا روز جمعه در گزارش خود اعلام کرد میزان فروش و تحویل خودرو به مشتری کمی از پیش‌بینی‌های اعلام‌شده بیشتر بوده است؛ ولی آمار نهایی سال تا ۰/۵ درصد می‌تواند تغییر کند. باید به این نکته نیز توجه کرد که تحویل خودرو، تنها یکی از عوامل مؤثر بر عملکرد مالی شرکت است و عوامل دیگری نظیر هزینه‌های فروش، نوسانات ارزی و لیزینگ و هم وجود دارد. تسلا در سه‌ماهه‌ی سوم سود ۱۴۳ میلیون دلاری را گزارش کرده است.

تسلا در دهه‌ی اول عمر خود توانست به شرکت سهامی عام تبدیل شود؛ اما در سال‌های گذشته نتوانست به سوددهی برسد و در نیمه‌ی اول ۲۰۱۹ نیز، تقریبا ۱/۱ میلیارد دلار زیان کرده است. این شرکت در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است که کارخانه‌اش در شانگهای چین کمتر از هزار دستگاه خودرو برای تحویل به مشتریان آماده کرده است. تصمیم ساخت این کارخانه در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان سال گذشته گرفته شد و تسلا امیدوار است با تکمیل آن بتواند هر هفته بیش از سه‌هزار دستگاه از مدل‌های مختلف را تولید کند.

جد دورسیمر، تحلیلگر Genuity Canaccord، اوایل هفته در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران تسلا نوشت چین نقش اساسی در رشد و سودآوری تسلا خواهد داشت. تسلا همیشه نگران عملکرد مالی خود بوده است؛ ولی این نگرانی‌ها در سال جدید به‌پایان خواهد رسید.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.