اطلاعات رسمی جنسیس GV80 منتشر شد

قطعه نیوز: بعد از رونمایی مدل مفهومی جنسیس GV80، حالا نسخه‌ی تولیدی این خودرو معرفی شده است، این محصول با پیشرانه‌های توبوشارژ بنزینی و دیزلی تولید خواهد شد.

حدود ۳۰ ماه پیش، مدل مفهومی جنسیس GV80 رونمایی شد. حالا نسخه‌ی تولیدی این خودرو معرفی شده است تا اواخر سال جدید میلادی به فروش رسد. جزئیات فنی و امکانات رفاهی GV80 در آینده‌ی نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ اما حداقل مشخص شده که حرف V از کلمه‌ی versatility به‌معنی تطبیق‌پذیری و کاربردی بودن GV80 است.genesis gv80

نمای بیرونی GV80، تفاوت چندانی با مدل مفهومی ساخت ۲۰۱۷ ندارد. این محصول، جلوپنجره‌ای شبیه بنتلی بنتایگا دارد اما از نظر بدنه و کلاس قیمتی، نزدیک به مرسدس بنز GLE، آئودی Q7 و بی‌ام‌و X5 خواهد بود. مشابه خودروهای سواری جنسیس، GV80 هم جلوپنجره‌ی بزرگ ۵ ضلعی با پوشش مشبک دارد. چراغ‌های اصلی نیز باریک و مزین به ۲ ردیف LED هستند که ظاهر GV80 را متفاوت از دیگر شاسی‌بلندهای دنیا نشان می‌دهد. این سبک طراحی چند ماه پیش با رونمایی از سدان لوکس G۹۰ نمایش داده شد و مورد تحسین قرار گرفت.

در فضای داخلی، چیدمان ساده و مینیمال با نمایشگر ایستاده روی داشبورد وجود دارد که الهام‌گرفته از محصولات بی‌ام‌و به‌نظر می‌رسد. خروجی هوای تهویه مطبوع هم بسیار باریک است و تقریبا سراسر داشبورد را پوشش می‌دهد. نمایشگر دوم با کلیدهای گردان کمی پایین‌تر نصب شده است و همراه‌با کلید گردان کریستالی، شباهت‌هایی با محصولات جگوار و لندرور دارد. اندک تصاویر منتشر شده از GV80، صندلی‌های اسپرت با لبه‌های پهن در طرفین و مقدار قابل‌توجهی چوب در کنسول میانی و تودری‌ها را نمایش می‌دهد که البته لوکس‌تر از رقبای هم‌کلاس آلمانی است. این خودرو با دو یا سه ردیف صندلی عرضه خواهد شد.

فعلا سه نوع پیشرانه برای GV80 پیش‌بینی شده است. مدل دیزل دارای موتور V۶ توربو با حجم ۳ لیتر خواهد بود تا قدرت ۲۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۹۰ نیوتن‌متر فراهم کند و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت در زمان ۶/۸ ثانیه ممکن شود. ارزان‌ترین نمونه با پیشرانه‌ی بنزینی ۲/۵ لیتر توربوشارژ نیز تولید خواهد شد تا قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۲ نیوتن‌متر، GV80 را ۶/۹ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. قدرتمندترین نسخه مجهز به پیشرانه‌ی ۳ لیتری توربوشارژ، قدرت ۳۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر خواهد بود و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۵/۷ ثانیه فراهم خواهد کرد.

قیمت رسمی GV80 هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان برای ارزان‌ترین نمونه، رقمی در حدود ۴۵ هزار دلار را پیش‌بینی کرد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.