افتتاح ۲طرح بزرگ تولید انواع کامیون و لاستیک سنگین خودرو در اردبیل

قطعه نیوز: همزمان با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشور و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دو طرح بزرگ صنعتی در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.
در سفر یک روزه هیات دولت به استان اردبیل، طرح تولید انواع خودرو سنگین و طرح توسعه تولید انواع تایر خودرو سنگین توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.
شرکت کامیون سازی حدید مبتکران که در شهرستان مشکین شهر احداث شده است در زمینه تولید انواع کامیونت، کامیون کشنده، شاسی درایو، موتور دیزلی، لیفتراک و لودر فعالیت می کند.
ظرفیت تولید این واحد در سال حدود سه هزار دستگاه در شش تیپ، دو محور و سه محور، کشنده و کمپرسی با زمینه کاربرد در حمل و نقل جاده ای، شهرداری، آتش نشانی و…؛ می باشد که با استفاده از فناوری و ماشین آلات داخلی و خارجی آماده بهره برداری شده است.
سرمایه گذاری انجام شده در فاز اول طرح صنعتی حدید مبتکران بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد به صورت ریالی و ۹ میلیون دلار به صورت ارزی بوده است که زمینه اشتغال مستقیم حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر را فرآهم می کند.
فاز نهایی این طرح نیز با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال، اشتغال مستقیم برای بیش از پنج هزار نفر ایجاد خواهد کرد.
همچنین طرح توسعه شرکت آرتا ویل تایر دومین طرحی است که با حضور رئیس جمهور و وزیر صمت در استان اردبیل به بهره برداری می رسد.
این مجتمع صنعتی در زمینه تولید انواع تایر رادیال تمام سیمی اتوبوس، کامیون و مینی بوس فعالیت می کند و ظرفیت تولید آن در سال بیش از ۲۵ هزار تن اعلام شده است.
طرح توسعه این واحد بزرگ صنعتی در اردبیل جهت تولید انواع لاستیک سنگین خودرو با سرمایه‌گذاری بیش از شش هزار میلیارد به صورت ریالی و۴۰ میلیون دلار به صورت ارزی، شرایط اشتغال مستقیم برای ۴۰۰ نفر را فرآهم کرده است.
لازم به ذکر است؛ سرمایه گذاری انجام شده در مجتمع صنعتی آرتاویل اردبیل بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال است که زمینه اشتغال حدود ۹۹۰ نفر را فرآهم کرده است.

منبع: شاتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.