ایستگاه شارژ سیار خودروهای برقی با ربات هوشمند فولکس واگن

قطعه نیوز: فولکس‌واگن ربات‌هایی طراحی کرده است که می‌تواند انقلاب برپا کند. این ربات‌ها که به‌صورت خودکار خودروهای برقی پارک‌شده را شارژ می‌کنند در مرحله‌ی طراحی اولیه قرار دارند؛ اما این شرکت ادعا می‌کند خیلی سریع می‌تواند آن را به مرحله‌ی تولید برساند.

ربات‌های متحرک فوکلس واگن از دو بخش تشکیل‌ شده است: ربات و واحد ذخیره‌ی انرژی الکتریکی. ربات ازطریق اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند راننده نصب‌ شده یا سیستم ارتباطی خودرو در زمان نیاز به شارژ فعال‌ می‌شود و با بسته‌ی باتری‌هایی که به‌همراه دارد، به‌سوی خودرو مدنظر حرکت می‌کند. بعد از رسیدن به خودرو، ربات درگاه شارژ خودرو را باز و کابل شارژ را متصل می‌کند. بعد از تکمیل شارژ می‌تواند به‌سراغ خودرو دیگری برود و این عمل را تا اتمام ذخیره‌ی الکتریکی بسته‌ی باتری‌های همراه خود ادامه دهد.

هر واگن باتری ۲۵ کیلووات‌ساعت انرژی الکتریکی دارد و به شارژ سریع DC تا حداکثر ۵۰ کیلووات‌ساعت قادر است. این ربات به طیف وسیعی از اسکنرها و حسگرها مجهز شده است تا مطمئن شود می‌تواند آزادانه در پارکینگ حرکت کند.

مارک مولر، رئیس واحد تجهیزات و قطعات گروه فولکس‌واگن می‌گوید:
این سیستم انقلاب به‌پا خواهد کرد؛ زیرا می‌تواند زیرساخت شارژ را به‌سمت خودرو بیاورد.

وی می‌افزاید:
استفاده از این ربات‌ها می‌تواند باعث کاهش نیاز به نصب و راه‌اندازی نقاط شارژ ثابت در خیابان‌ها شود و از این نظر بسیار مقرون‌به‌صرفه است. همچنین، این راهکار می‌تواند به مشکل ازدحام و شلوغی بیش‌ازحد جایگاه‌های شارژ پایان دهد.

ربات جدید فولکس‌واگن در‌حال‌حاضر در مرحله‌ی طراحی اولیه قرار دارد؛ اما این شرکت ادعا می‌کند خیلی سریع می‌تواند آن را به مرحله‌ی تولید برساند و به بازار ارائه کند. گفتنی است این شرکت هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این ربات‌ها به بازار را اعلام نکرده است.

فولکس‌واگن در حال کار روی طیف وسیعی از راه‌حل‌های شارژ الکتریکی خودروها است و یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که مشغول همکاری با دیگر خودروسازان بزرگ برای شبکه‌ی شارژ آیونیتی (Ionity) است. فولکس‌واگن چندی پیش نمونه‌ی اولیه‌ی دیگری از ایستگاه شارژ قابل‌حمل را معرفی کرده بود.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.