یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی فولکس واگن تا سال ۲۰۲۵ میلادی

قطعه نیوز: بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت cleantechnica، شرکت فولکس واگن در راستای توسعه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست تا سال ۲۰۲۵ میلادی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را وارد بازار خواهد کرد.

فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار می‌رود، در چند سال اخیر با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون این شرکت را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار می‌آید و سهم عظیمی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است. این خودروساز در همین راستا اعلام کرده است که برنامه‌های بلندمدتی برای توسعه و عرضه خودروهای الکتریکی و افزایش سهم آنها دارد.

حالا بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت cleantechnica، این خودروساز بزرگ آلمانی به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد ۱.۵ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی را تا سال ۲۰۲۵ میلادی روانه بازارهای جهانی کند.

فولکس واگن همچنین تاکید کرده است که شهروندان و مشتریان خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کنند، شاهد توسعه ناوگان حمل و نقل پاک و افزایش روزافزون خودروهای الکتریکی در خیابان و جاده های شهرها خواهند بود.

طبق اظهارات مدیران و مقامات این شرکت، فولکس واگن در راستای توسعه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست ۳۷ میلیارد دلار معادل ۳۳ میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده است.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

با توجه به تغییر سیاست‌های جهانی درباره حفظ محیط زیست و مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار میزان آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای، بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.