ترکیه از نخستین خودروی ملی خود رونمایی کرد

قطعه نیوز: به گزارش بلومبرگ، ترکیه از نخستین خودروی داخلی خود رونمایی کرده است، این خودرو که توسط شرکت ایتالیایی Pininfarina SpA طراحی شده تمام برقی است و برای آن دو نوع پک باتری لیتیوم یونی در نظر گرفته شده است.

در سال ۲۰۱۰، رئیس جمهور ترکیه از صنعت‌گران این کشور خواست، برای تولید خودروی ملی ترکیه تلاش کنند. حدود ۷ سال بعد، اردوغان در جشن افتتاح شرکت خودروسازی TOGG شرکت کرد و نسبت به عرضه‌ی مدل‌هایی با قطعات ساخت داخل، ابراز امیدواری نمود. سهام‌داران اصلی TOGG، شامل ۵ هولدینگ تجاری بزرگ ترکیه، از جمله تورک‌سل (Turkcell) هستند.

نام TOGG مخفف عبارت Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu به‌معنی گروه خودروسازی مشارکتی ترکیه است. این شرکت واقع در گبزه (شهری نزدیک استانبول)، طراحی محصولات خود را با همکاری استودیو پینین فارینا در ایتالیا انجام می‌دهد. خودروهای رونمایی‌شده توسط TOGG شامل یک مدل‌ پیش‌تولید از کراس‌اور اندازه متوسط و نمونه‌ای مفهومی از یک سدان خانوادگی هستند که همگی، پلتفرم مشترک و پیشرانه‌ی تمام برقی خواهند داشت.

کراس‌اور TOGG، مجهز به موتور برقی ساخت ترکیه، در ۲ نسخه با شعاع حرکتی ۳۰۰ و ۴۸۰ کیلومتر تولید خواهد شد. شرکت سازنده قرار است، شارژرهایی مخصوص این خودرو عرضه کند تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌ها در زمانی حدود ۳۰ دقیقه، تکمیل شوند. اطلاعات بیشتری از مشخصات باتری کراس‌اور TOGG منتشر نشده است؛ اما می‌توان باتوجه به آمار موجود، تولید شارژر ۱۵۰ کیلووات ساعتی را برای سیستم شارژ سریع، پیش‌بینی کرد. شرکت سازنده، باتری‌های خودروهای تولیدی را به مدت ۸ سال، گارانتی خواهد کرد.

پیشرانه‌ی TOGG در نسخه‌ی پایه، یک موتور برقی با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار خواهد بود. برای علاقه‌مندان به کراس‌اورهای دو دیفرانسیل، مدل ۲ موتوره با قوای محرک مجزا روی محورهای جلو و عقب نیز تولید خواهد شد تا مجموع قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار فراهم شود. مدیران شرکت سازنده، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت برای مدل‌های تک و دو موتوره را به ترتیب، ۷/۶ و ۴/۸ ثانیه اعلام کرده‌اند.

طراحی ظاهری کراس‌اور TOGG، شباهت بسیار زیادی به مدل مفهومی K350 رونمایی شده توسط پینین فارینا در سال ۲۰۱۸ دارد. فرم چراغ‌ها و خطوط بدنه، کاملا یکسان به‌نظر می‌رسند و صرفا در نمای پشت خودرو، تفاوت‌هایی دیده می‌شود. به هر ترتیب، نمای بیرونی نخستین محصول TOGG، جذاب و چشم‌گیر، هماهنگ با نیازهای بازار جهانی است. در مراسم رونمایی، این خودرو با ۲ نوع جلوپنجره تمام‌فلزی و پره‌دار نمایش داده شد که احتمالا منحصر به نمونه‌های تک یا ۲ موتوره خواهد بود.

فضای داخلی، بسیار لوکس و متناسب با فناوری‌های مدرن طراحی شده است. نمایشگرهای متعدد از پنل پشت فرمان تا قسمت‌های روبروی سرنشین کناری را پوشش می‌دهند. علاوه‌بر این‌ها، نمایشگری لمسی در مرکز و پایین داشبورد وجود دارد که برای مدیریت امکانات رفاهی خودرو، به‌کار خواهد رفت. کنسول میانی، مجهز به کلید گردان (جوی استیک)، طرحی خلاقانه و برجسته دارد که البته چندان کاربردی به‌نظر نمی‌رسد. در مجموع، می‌توان اطمینان داشت نسخه‌ی نهایی از کراس‌اور TOGG، با هدف جلب نظر عمومی و صرفه‌ی اقتصادی، فاقد نمایشگرهای متعدد و نسبتا ساده‌ باشد.

محصول نهایی TOGG، کراس‌اوری در کلاس نیمه لوکس خواهد بود. سیستم تعلیق مستقل مک فرسون روی محور جلو، آرامش سرنشینان را افزایش می‌دهد. در عقب هم، تعلیق مستقل اینتگرال استفاده شده است که معمولا برای خودروهای اسپرت، کاربرد دارد. نسخه‌های آپشنال، مجهز به رانندگی خودران سطح ۲ خواهند بود که ایست و حرکت خودکار در ترافیک را ممکن خواهد کرد. نرم‌افزار و سیستم‌عامل مدیریت تجهیزات الکترونیکی خودرو، قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت دارند تا ضمن بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌ها، دسترسی کاربر از خانه یا هر مکان دیگر به کامپیوتر و امکانات رفاهی مثل مسیریابی ماهواره‌ای را فراهم کند. کراس‌اور TOGG، احتمالا مجهز به فناوری ارتباطی ۵G خواهد بود.

شرکت TOGG، تولید کراس‌اور برقی خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد. دومین محصول با پلتفرم و پیشرانه‌ی مشابه، یک سدان خانوادگی خواهد بود. در نهایت، ۵ خودروی متفاوت روی یک پلتفرم تولید خواهند شد تا برنامه‌ی تولید ۱۷۵ هزار دستگاه در سال، محقق شود. کشور ترکیه در حال حاضر، مونتاژ خودرو و ساخت قطعات متنوع برای فورد، فیات، رنو، تویوتا و هیوندای را انجام می‌دهد تا از نظر خودروسازی، مهم‌ترین کشور منطقه‌ی خاورمیانه و شرق اروپا باشد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.