خودرو جدید مک‌لارن رکورد سرعت این شرکت را بهبود بخشید

قطعه نیوز: ابرخودرو مک‌لارن Speedtail با لقب مک‌لارن XP2 در آزمایش‌های پیش از تولید به سرعت ۴۰۳ کیلومتر در ساعت (۲۵۰ مایل در ساعت) رسید و توانست رکورد سرعت این شرکت را بهبود بخشد.

خودرو جدید مک‌لارن در آزمایش‌های اولیه خود توانست رکورد سرعت این شرکت را بهبود بخشد. سوپراسپرت قدرتمند Speedtail که با لقب مک‌لارن XP2 شناخته خواهد شد، در آزمایش‌های پیش از تولید به سرعت ۴۰۳ کیلومتر در ساعت (۲۵۰ مایل در ساعت) رسید. این خودرو رکوردشکنی خود را در هفته جاری و در باند فرودگاه منطقه جان بهمر در فلوریدا انجام داد، آن هم در حالی که رسیدن به این سرعت حتی در فرودگاه‌های ایالت فلوریدا قانونی نیست. با این وجود رکورد قبلی شرکت مک‌لارن که توسط خودرو افسانه‌ای F1 ثبت شده بود، شکسته شد. مک‌لارن F1 به نهایت سرعت ۳۸۴ کیلومتر در ساعت رسیده بود.

کنی برک، راننده اصلی ابرخودرو‌های مک‌لارن، با حرکت به مسافت ۳ مایل با ابرخودرو Speedtail به این رکورد دست یافت. این رکوردزنی خاتمه‌ای بود بر برنامه رانندگی پر سرعت مک‌لارن که طی چند ماه اخیر در سراسر جهان اجرا شد. آزمایش خودرو‌های پرسرعت مک‌لارن در کشور‌هایی مانند اسپانیا و آلمان نیز انجام شد. مایک فلویت، مدیرعامل اجرایی مک‌لارن اعلام کرد: “برای ما اهمیت داشت که آزمایش‌های نهایی ابرخودرو Speedtail در مکانی صورت گیرد که رابطه شدیدی با شکستن مرز‌های مهندسی و سرعت (فرودگاه) دارد. ” وی ادامه داد:” Speedtail یک ابرخودرو فوق‌العاده است که نشان‌دهده روحیه ساخت ایده‌های نو و جذاب مک‌لارن برای مشخص کردن استاندارد‌های جدید برای عملکرد و بازدهی سوپراسپرت‌ها و ابر خودرو‌ها است. ”

پیشرانه هیبریدی با بیش از هزار اسب‌بخار قدرت
ابرخودرو Speedtail از یک پیشرانه گاز-الکتریکی هیبریدی با ۱۰۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. پیشرانه ۴.۰ لیتری توربو دوقلو V8 و یک پیشرانه الکتریکی مسئولیت تولید این قدرت و سرعت را بر عهده دارند. با تنظیمات الکتریکی Speedtail می‌توان در کمتر از ۱۳ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رسید. صفر تا صد خودرو نیز تنها ۲.۶ ثانیه زمان می‌برد.

مک‌لارن اعلام کرد که این خودرو در تعداد محدود ۱۰۶ نسخه تولید می‌شود. تحویل اولیه در فوریه آینده صورت می‌پذیرد. هر خودرو Speedtail نزدیک به دو میلیون و ۲۴۰ هزار دلار (یک میلیون و ۱۹۷ هزار یورو) قیمت خواهد داشت. تمامی ۱۰۶ نسخه ابرخودرو Speedtail به فروش رفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.