تایر پژو ۳۰۱ را بارز تامین می کند

قطعه نیوز: تایر بارز با داشتن عملکرد بهتر مشروط بر ارتقاء کیفی در زمینه ترمز گیری در محیط خیس به عنوان تایر تولید داخل کشور برای خودرو پژو ۳۰۱ برگزیده شد.

با ورود شرکت پژو فرانسه به ایران و مشارکت، شرکت ایران خودرو به نام (ایکاپ) همزمان با تولید پژو ۲۰۰۸ بدون داخلی سازی قطعات، پروژه پژو ۳۰۱ با ۶۰ درصد داخلی سازی توسط این شرکت کلید خورد. در ابتدا از بین قطعات تولید داخل نمونه‌های منتخب برای تست اولیه به فرانسه ارسال می‌شد، از این حیث تایر های بارز با سایز ۱۸۵/۶۵R15 با پترن P648 به همراه تایر یکی از رقبای داخلی به فرانسه ارسال و تست‌های اولیه بر روی خودرو پژو ۳۰۱ در مرکز تست UTAC Ceram فرانسه انجام شد. تایر بارز با داشتن عملکرد بهتر مشروط بر ارتقاء کیفی در زمینه ترمز گیری در محیط خیس به عنوان تایر تولید داخل کشور برای خودرو پژو ۳۰۱ برگزیده شد. از آن پس تبادل اطلاعات فنی و مهندسی در قالب مدارکRFQ(Request For Quotation) بین شرکت‌های ایکاپ و بارز آغاز شد.

پس از بررسی های صورت گرفته بر روی RFQ شرکت پژو و جلسات متعدد فنی مهندسی بین دو شرکت، با تغییر در کامپاند تایر P648 نمونه جدیدی با بهبود ترمزگیری در محیط خیس تولید شد و ۸۰ حلقه از این تایر برای انجام تست‌های مقایسه‌ای با تایر مرجع این خودرو به فرانسه ارسال شد تا مجدد بر روی خودرو پژو ۳۰۱ در مرکز تست UTAC تست شود. تایر های مرجع تعیین‌شده توسط شرکت پژو برند میشلن بود و تایر داخلی می‌بایست بالای ۹۵ درصد مشخصات فنی و عملکردی این تایر را پوشش می‌داد!

به همین دلیل اداره تحقیقات و توسعه بارز با تجارب بالا و اتکا بر دانش فنی تیم تحقیقات و توسعه با توجه به الزامات شرکت پژو و RFQ تایر پژو ۳۰۱، اقدام به طراحی تایر جدیدی با پترن ویژه به نام P674 (Opti drive) کرد. در این مرحله گروه صنعتی بارز برای فراهم‌سازی شرایط مشابه تست تایر بارز در مرکز تست UTAC فرانسه، یک دستگاه پژو ۳۰۱ وارداتی خریداری کرد تا با انجام تست-ها بر روی این خودرو نتایج بدست آمده تا جای ممکن دقیق باشند. طبق درخواست شرکت پژو ۷۰ حلقه تایر ۱۸۵/۶۵R15 با پترن P648 و ۷۰ حلقه تایر با پترن P674 به مرکز تست UTAC فرانسه ارسال شد و پس از انجام تست های مقایسه ای با تایر میشلن با پترن Energy saver نتایج تست ها در اختیار شرکت ایکاپ و بارز قرار گرفت. با بررسی و آنالیز نتایج تست ها توسط شرکت پژو فرانسه، در نهایت تایر ۱۸۵/۶۵R15-P674 بارز موفق به اخذ تاییدیه شرکت پژو برای نصب بر روی خودرو پژو ۳۰۱ شد.

پس از این موفقیت بزرگ،تایر P674 برای استفاده در تولید انبوه خودرو های پژو ۳۰۱ شرکت ایکاپ مشروط به اخذ استاندارد سختگیرانه اروپاییECE R117 (شامل تست‌های مقاومت غلتشی، نویز و چنگ زنی خیس) بود. بر این اساس گروه صنعتی بارز با مکاتبات و مذاکرات انجام شده با شرکت TUV آلمان (انجام دهنده تست های استاندارد R117) 6 حلقه تایر برای اخذ ایمارک R117 به کشور آلمان ارسال کرد. و در نهایت افتخار اخذ مدرک رسمی ایمارک ECE R117 ورژن ۲۰۱۸ برای اولین بار در ایران نصیب تایر P674 گروه صنعتی بارز شد. در گروه صنعتی بارز با توجه به اهمیت کنترل پیشرفت پروژه تایرهای جدید و به منظور رسیدن به زبان مشترک با خودروساز، پیگیری کلیه امور فوق از سوی واحد معرفی محصولات جدید صورت می‌گیرد که این واحد با پیگری روند پروژه های محصولات جدید و کمک به ایجاد ارتباط بین اداره تحقیقات بارز و بخش فنی و مهندسی خودروسازان، موجب بهبود پیشرفت پروژه‌های سایز های جدید بارز و شناسایی و رفع نیاز خودروسازان به سایز های جدید است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.