طی ۲ ماه اخیر ۳میلیون و ۲۰۰حلقه لاستیک تولید شد

قطعه نیوز: با تفاهمات به عمل آمده میان تولیدکنندگان و فروشندگان لاستیک قرار است توزیع حواله دولتی لاستیک خودروهای سواری از جمله پراید و حواله نیسان افزایش پیدا کند تا نیاز بازار تأمین و مشکلات مردم در تهیه لاستیک برطرف شود.

مشاهدات بازار نشان می‌دهد طی چند هفته اخیر تقاضا برای خرید لاستیک سواری به ویژه خودروهای پراید و تیبا در بازار افزایش پیدا کرده که فعالان بازار دلیل این موضوع را کاهش عرضه و البته ایجاد تقاضاهای کاذب در بازار می‌دانند.

فروشندگان لاستیک معتقدند حواله ماهانه شرکت‌های تولیدکننده لاستیک ۴۸ حلقه تایر است که جوابگوی ۲۴ خودرو است و همین امر نمی تواند نیاز خریداران را تأمین کند. به همین منظور با تفاهمات به عمل آمده میان تولیدکنندگان و فروشندگان قرار شده میزان حواله خودروهای سواری از جمله پراید و حواله نیسان افزایش پیدا کند تا نیاز بازار تأمین و مشکلات مردم در تهیه لاستیک برطرف شود.

در حال حاضر یک جفت لاستیک دولتی پراید ۳۴۵ هزار تومان است اما در بازار این مدل لاستیک ۵۱۰ تا ۵۴۰ هزار تومان به فروش می رسد. قیمت دولتی لاستیک نیسان نیز یک میلیون و ۵۰ هزار تومان است که در بازار یک میلیون و ۷۰۰ تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

البته تولیدکنندگان لاستیک هم در این رابطه به ارائه آمار تولید لاستیک در دو ماهه اخیر پرداخته و می گویند: نیاز سالانه کشور به تایر ۳۱ میلیون حلقه لاستیک است که در همین دو ماهه مهر و آبان  3 میلیون و ۲۰۰ حلقه لاستیک در کشور تولید شده است، به همین دلیل کاهش تولید رخ نداده است.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.