پیش بینی افت ۴ درصدی فروش خودرو در جهان طی امسال

قطعه نیوز: بر اساس گزارش موسسه اعتبارسنجی فیچ، فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل ۴ درصد کاهش داشته است که دلیل اصلی آن کاهش فروش در کشور چین بوده است.

کاهش فروش خودروهای جدید در چین دلیل اصلی پیش بینی کاهش حدود ۳.۱ میلیونی یا حدود ۴ درصدی فروش جهانی خودرو در ۲۰۱۹ است و همچنین باعث می شود موسسه اعتبارسنجی فیچ دلیل کافی برای پیش بینی افزایش فروش خودرو در ۲۰۲۰ نداشته باشد.

رکود در چین بر حاشیه های سود و هزینه ها در سایر نقاط جهان تأثیر منفی می‌گذارد و مشکل بزرگی برای شرکت های خودروی آمریکا مخصوصاً جنرال موتورز است که تاریخچه فروش بیشتری در چین نسبت به فورد موتور یا فیات کرایسلر دارد.

جنرال موتورز گزارش داد فروش آن در چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۷.۵ درصد کاهش داشته و به ۶۸۹۵۳۱ رسیده است. کادیلاک تنها برند جنرال موتورز است که افزایش فروش ۱۰.۹ درصدی نسبت به سال گذشته در همین زمان داشته است.

شرکت فورد موتور، رقیب جنرال موتورز ماه گذشته اعلام کرد فروش آن در چین در سه ماهه سوم سال ۱۳۱۰۶۰ دستگاه خودرو بوده که ۳۰.۳ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

فیاتت کرایسلر اعلام کرد فروش آن در چین در سه ماهه سوم ۲۴ درصد کاهش یافته و به فقط ۳۵ هزار دستگاه رسیده است.

موسسه اعتبارسنجی فیچ در آخرین گزارش خود اعلام کرد پیش بینی میشود فروش جهانی خودرو در ۲۰۱۹ ، ۷۷.۵ میلیون دستگاه باشد که ۴ درصد پایین تر از ۲۰۱۸ است. این موسسه با توجه به اطلاعات سازمان بین المللی سازندگان خودروی موتوری اعلام کرد فروش جهانی خودروهای مسافری در ۲۰۱۸ به ۸۰.۶ میلیون رسید که نسبت به ۸۱.۸ میلیون خودروی فروخته شده در ۲۰۱۷ پایین‌تر بود.

طبق گفته فیچ، دلیل اصلی فروش پایین تر از حد انتظار در سال جاری میلادی چین بوده است. فروش سالانه خودرو در چین تا ماه اکتبر ۱۱ درصد نسبت به ده ماه اول ۲۰۱۸ کاهش داشت. فیچ اعلام کرد انتظار دارد فروش خودرو در چین برای کل سال ۲۰۱۹ تا حدود ۲.۱ میلیون برابر با ۹ درصد نسبت به ۲۰۱۸ کاهش داشته باشد.

طبق گزارش این موسسه اعتبارسنجی، فروش خودرو در سایر بازارهای بزرگ جهان هم کاهش یافته است. انتظار می رود فروش در بازار آمریکا و اروپا حدود ۲ درصد پایین آمده باشد و برزیل، روسیه و هند هم در کل شاهد ۵.۵ درصد کاهش فروش باشند.

فیچ اعلام کرد: «ضعف در این بخش نسبتاً گسترده بوده است».

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.