توافق شهرداری با معاون علمی رئیس جمهور؛ برقی کردن موتورهای دوچرخ و خودروهای پیشرفته

قطعه نیوز: پیروز حناچی شهردار تهران و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین یکدیگر امضاء کردند.
به گزارش قطعه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران با بیان اینکه امروز ۲ توافق نامه امضاء شد، گفت: یک مورد مربوط به امکان برقی کردن موتور‌های دوچرخ و خودرو‌های پیشرفته و توافق دیگر هم درمورد ایجاد یک مرکز علمی برای این کار بود.
حناچی با بیان اینکه تمرکز ما برای موتور‌های برقی است و سپس برای خودرو‌های برقی و اتوبوس‌های برقی برنامه‌ریزی خواهیم کرد، گفت: ۱۰ درصد آلودگی تهران مربوط به موتور‌های دوچرخ کاربراتوری است و این روز‌ها که هوا آلوده‌تر شده خیلی بیشتر از قبل آن‌ها تست می‌شوند که البته علی‌رغم مصوبات موجود کنترل دقیقی روی آن‌ها نداریم.
وی افزود: در درجه اول تلاش می‌کنیم کارخانه‌هایی که موتور دوچرخ تولید می‌کنند را تشویق به برقی کردن آن ها کنیم.
شهردار تهران در خصوص ایجاد مرکز نوآوری، اظهار کرد: در این توافق نامه برای ایجاد مرکز نوآوری شهر تهران مطالعه می‌شود که تاکنون مناطقی را به صورت آزمایشی انتخاب کردیم تا در آن‌ها مرکز نوآوری فعال شود.
حناچی خاطرنشان کرد: با همکاری که با معاونت علمی ریاست جمهوری خواهیم داشت، تلاش می‌کنیم بخشی از مشکلات شهر را به کمک جوانان حل کنیم.
وی یادآوری کرد: لایحه حمایت از مراکز نوآوری تنظیم شده که به زودی برای تصویب به شورای شهر ارسال می‌کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.