خط تولید قطعات خودرو در داخل کامل شد

قطعه نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان داخلی پیش از این برای تامین برخی از قطعات مشکل داشتند. این مشکلات برطرف شده است و دیگر خودروی ناقص در کشور تولید نمی‌شود.
رضا رحمانی عصر دیروز (جمعه) در بازدید از شرکت ایران خودروی مازندران در شهرک صنعتی “رجه ” شهرستان بابل در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات موجود پیش روی خودروسازان کمبود برخی از قطعات و تولید ناقص خودرو بود که سبب شد تا پارکینگ های شرکت های خودروسازان مملو از خودروهای ناقص باشد.
وی توضیح داد: خوشبختانه با تدابیر انجام شده مشکل تامین قطعه برای خودرو سازان با تولیدات داخلی در ۲ ماه اخیر برطرف شده است و هم اکنون با تامین قطعات مورد نیاز و تکمیل شدن خودروهای ناقص، رفته رفته پارکینگ شرکت های خودروساز هم خلوت شده و خودروها به بازار مصرف عرضه شده اند.
رحمانی افزود: با انجام یک اقدام جهادی در چند ماه اخیر، قطعات پرتیراژ مصرف داخل در کشور تولید می شود و این رویه در آینده هم با جدیت ادامه خواهد داشت.

تلاش برای حل مشکل نقدینگی

وزیر صنعت همچنین یکی از مشکلات خودروسازان را نقدینگی برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر تامین نقدینگی برای خودروسازان و افزایش تولید از جمله ضروریات مهم در صنعت خودرو سازی است که به طور جدی برای تحقق آن تلاش می کنیم.
وی توضیح داد: بنا به هماهنگی ها و قول های داده شده از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، نقدینگی برای خودروسازان در آینده ای نزدیک تامین خواهد شد و این امر زمینه افزایش تولید را فراهم می کند.
رحمانی گفت: شرکت ایران خودرو سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیازمند نقدینگی و سرمایه گذاری است که در سال جاری با فروش اموال مازاد تلاش کرده ایم بخشی از این نقدینگی را تامین کنیم و بخش دیگری هم با پیش فروش محصولات و شیوه مالی نوین تامین خواهد شد.
وی با تاکید بر این که تامین نقدینگی زمینه افزایش تولید را فراهم خواهد کرد، افزود: با توجه به سفارش هایی که خودروسازان داخلی دریافت کرده اند، با افزایش تولید این صنعت در کشور رونق بیشتری خواهد گرفت.

مازندران صنعتی تر شد

وزیر صنعت در پایان سفر ۲ روزه اش به مازندران که نتیجه آن بازدید از واحدهای صنعتی مختلف و افتتاح چند کارخانه و مجتمع صنعتی بود، گفت: آنچه در این سفر دو روزه مشاهده کردم این بود که استان مازندران نسبت به گذشته صنعتی تر شده است که این نشان از همت مسئولان و مردمانش دارد.
وی افزود: در سال جاری ۷۰ واحد تولیدی راکد در مازندران به مدار تولید بازگشته اند که این خبر خوشی برای مردم استان و جوانان جویای کار است .
رحمانی که یکی از برنامه هایش بازدید از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران بود، اظهار داشت: در حال حاضر در بندر امیرآباد بهشهر طرح های خوبی در حال اجرا است که با افتتاح آنها، زمینه توسعه مازندران فراهم می شود.
وی افزود: شهرستان بابل هم دارای ظرفیت تجاری بسیار ارزشمندی است که با رونق واحدهای بسته بندی می توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.