حضور انجمن قطعه‌سازان تبریز در نمایشگاه قطعات در قالب پاویون

قطعه نیوز: انجمن صنفی سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی و خودروی تبریز در قالب یک پاویون و با ایجاد یازده غرفه به هم متصل، در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودروی تهران حضور یافته است.

به گزارش خبرنگار قطعه نیوز، این انجمن با ۲۶ سال سابقه فعالیت، در حال حاضر دارای بیش از ۲۵۰ عضو از فعالان صنعت در تبریز است. به گفته دبیر اجرایی این انجمن، ایجاد نهاد فراگیر «خوشه خودرو» را می توان از فعالیت های انجمن سازندگان قطعات و ماشین آلات تبریز دانست.

مسعود فاضل با بیان اینکه تولید کامل یک قطعه شامل مراحل مختلف از جمله تامین مواد اولیه، برشکاری و… است، توضیح داد: «مجموعه کامل این فرایند که در راستای تکمیل محصول در خودروسازی انجام می شود، خوشه خودرو نامیده می شود.»

وی در خصوص علت حضور پاویون مانند قطعه سازان در این دوره از نمایشگاه قطعات تهران، گفت: «این اقدام از سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول آغاز شد. این سبک در سال های بعد گسترش یافت و هر بار پاویون ها در متراژهای بالاتر در نمایشگاه های بین المللی برگزار شد.»

فاضل با اشاره به تاثیر شرکت قطعه سازان به این شکل در نمایشگاه های مختلف، اظهار کرد: «این روش باعث می شود غرفه ها برای بازدیدکنندگان جذاب باشد که این عامل، حضور در نمایشگاه را برای تولیدکنندگان تبریزی مثمر ثمر می کند.»

دبیر اجرایی انجمن ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی در ادامه با اشاره به اینکه قدمت فعالیت قطعه سازان در تبریز همزمان با ورود صنعت خودرو به کشور آغاز شده است، تاکید کرد: «اما اجرای نادرست برخی قوانین باعث تعطیل شدن بعضی از واحدهای تولیدی شده است. در عین حال مشکلات موجود در زمینه تامین مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز، سود بالای تسهیلات و… از جمله موانع تولید به شمار می روند که باعث تعطیل شدن بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه شده اند.»

لازم به ذکر است خوشه خودرو به معنای ایجاد منطقه ای جغرافیایی با شعاع حداقل ۵۰ کیلومتر است که در آن هر نوع فعالیتی که بتواند در تکمیل فرایند تولید قطعات خودرو سهم داشته باشد، در جریان است. به این ترتیب انجمن تبریز را می توان متولی و مسئول فعالیت های چنین خوشه ای در تبریز دانست.

نویسنده: الهام دانیالی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.