مصوبه شورای عالی استاندارد درباره پراید و پژو ۴۰۵

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که شب گذشته شورای عالی استاندارد زمان توقف تولید دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ را نهایی کرده است. همچنین تا پایان سال جاری نیز یک جلسه شورای عالی استاندارد دیگر برگزار میشود تا درباره سایر خودروها نیز تصمیم‌گیری شود.

به گزارش قطعه نیوز به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت در حاشیه مراسم روز ملی کیفیت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس تصویب شورای عالی استاندارد مقرر شد که پراید از ابتدای مرداد سال آینده و پژو ۴۰۵ از ابتدای خرداد سال آینده دیگر تولید نشود.

به گفته وی، این موضوع به خودروسازان ابلاغ شده و این مصوبه اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان استاندارد با بیان این که خودروسازان می‌توانند با رعایت استاندارد خودروهای جدیدی را جایگزین این دو خودرو کنند، اظهار کرد: سازمان استاندارد ظرف شش ماه آینده گزارش جدیدی به شورای عالی استاندارد ارائه خواهد کرد تا نسبت به توقف تولید سایر خودروهای قدیمی نیز تصمیم‌گیری شود.

پیروزبخت اضافه کرد: با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌هایی که خودروسازان داخلی با آن رو به رو هستند، نمی‌توان انتظار داشت که ناگهان تعداد زیادی از خودروهای قدیمی تولیدشان متوقف شود و تلاش بر این است که تصمیم‌گیری در این زمینه به شکلی پلکانی انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری نیز یک جلسه شورای عالی استاندارد دیگر برگزار و تصمیم‌گیری درباره سایر خودروها نیز انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.