مدیرعامل ISQI؛ همکاری با NAST چین در دوره تحریم فرصت است

قطعه نیوز: نشست خبری شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. مدیرعامل این شرکت با ارائه توضیحاتی در خصوص ادامه همکاری ISQI با NAST چین، بر تغییر وضعیت تفاهم همکاری این دو شرکت در گذشته به قرارداد همکاری در حال حاضر تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار قطعه نیوز اشکان گلپایگانی با تاکید بر اینکه ۳۸۵ نفر نیروی متخصص در این مرکز تخصصی چینی فعالیت دارند، گفت: انواع تست استاندارد خودرو، موتورسیکلت، ماشین‌آلات کشاورزی و… از جمله فعالیت‌های این شرکت به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه امکان تست‌های ایمنی وعملکردی خودروهای داخلی در قرارداد جدید با طرف چینی فراهم شده است، اظهار کرد: درحال حاضر راه‌اندازی مرکز آزمون جاده‌ای کشور نیازمند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
به گفته گلپایگانی همکاری با شرکت NAST چین که سابقه ای ۲۵ساله در زمینه تست خودرو دارد و صحت عملکرد آن نیز از سوی ادارات چین به تایید رسیده می تواند کمک خوبی برای صنعت خودرو محسوب شود.
وی با بیان اینکه همکاری با این شرکت چینی فرصتی برای صنعت خودرو است، تاکید کرد: با وجود تحریم‌ها و مسایلی از این دست که ارتباط با اروپایی.ها را با مشکلات متعددی مواجه و حتی قطع کرده، عملیات مربوط به تست را به راحتی انجام دهند.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان این که در حال حاضر ۱۷ برند خارجی و ۷۰ برند چینی محصولات خود را در شرکت NAST چین تست می کنند، گفت: این شرکت چینی صلاحیت انجام آزمون براساس ۶۹۰ استاندارد در ۷۷ زمینه را دارد و در عین حال دارای ۱۶۱۱ مجموعه ابزار و ماشین‌آلات مدرن بوده و در عین حال نیز ۴۱ اختراع را به ثبت رسانده است.
وی با اشاره به آزمایشگاه‌های متعدد این مرکز تصریح کرد: آزمایشگاه‌های مرکز آزمون جاده‌ای، آزمون خودرو کامل، آزمون مونتاژ خودرو، آزمون تصادف و آزمایشگاه تجهیزات ایمنی از جمله آزمایشگاه های این مرکز تست خودرو است.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تشریح موارد همکاری ISQI و NAST چین نیز گفت: تایید نوع خودرو (TA) یا هومولوگیشن برای خودروهای کامل و قطعات، تطابق تولید (COP)، صدور CCC و E-MARK و تبادل فناوری در زمینه فناوری آزمون و پیشرفت، استانداردها و مقررات و فرایند بازرسی COP از جمله موارد همکاری مشترک این دوشرکت است.
گلپایگانی یادآور شد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد تنها استاندارد E-MARK را می پذیرد در همین حال چینی ها معتقدند برای دریافت این استاندارد باید هزینه ای به کشورهای اروپایی بپردازد که بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شد تا این مبلغ از سوی چینی ها در مرکز آزمون جاده ای ایران سرمایه گذاری شود. بنابراین براساس تفاهمی که با این شرکت داشتیم به محض لغو محدودیت‌ها و تحریم‌ها این شرکت از نظر مالی ، تجهیزات و تکنولوژی در کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل محدویت های ناشی از تحریم ها، همکاری با اروپایی ها با هدف تست خودرو متوقف شده است در این شرایط نیاز به عزم ملی و حمایت ویژه با هدف راه اندازی مرکز آزمون جاده ای بیش از پیش احساس می شود.
گلپایگانی در خصوص تاخیر ۱۴ ساله در راه اندازی مرکز آزمون جاده ای گفت: این تاخیر به این دلیل بوده که هر زمان پروژه نیاز به حمایت دولت داشته، حمایتی از این سمت انجام نشده به طوری که هم اکنون راه اندازی مرکز آزمون جاده ای نیازمند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است. پروژه آزمون جاده ای برای ایران یک پروژه مهم و ملی است و باید برای آن بودجه ای در نظر گرفته شود بر این اساس عزمی فراتر از همکاری صنعت خودرو را می طلبد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.