ادغام پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر تایید شد/شکل‌گیری چهارمین خودروساز بزرگ جهان

قطعه نیوز: دو گروه خودروسازی فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن (PSA) اعلام کرده‌اند که بر اساس گفت‌و‌گوهای انجام شده، احتمال ادغام آنها افزایش یافته است.
گفته می شود این ادغام می‌تواند یک غول خودروساز اروپایی را به عنوان رقیب گروه خودروسازی فولکس‌واگن به بازار جهانی خودرو اضافه کند.
فیات-کرایسلر پس از انتشار این خبر در خصوص ادغام با گروه پژو اعلام کرد: مذاکرات با هدف ایجاد یکی از اصلی‌ترین گروه‌های خودروسازی در حال انجام است.
همچنین پژو-سیتروئن در بیانیه‌ای مشابه و مجزا بر این مساله تاکید کرد.
ادغام فیات-کرایسلر با پژو-سیتروئن، به عنوان دومین خودروساز اروپایی، یک شرکت جهانی را با ارزش سهام ۴۷ میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد، رقمی که مشابه با شرکت خودروسازی هوندا‌موتورز است.
به دنبال انتشار این خبر امروز پنجشنبه، هر دو گروه خودروساز با تایید این موضوع اعلام کردند که قصد دارند با سوآپ ۵۰-۵۰ درصد از سهام شرکت‌های خود، با هم ادغام شوند.
همچنین در بیانیه مشترک این دو خودروساز آمده است: مذاکرات ما راهی برای ایجاد یک گروه جدید در مقیاس جهانی به وجود آورده است که ۵۰ درصد از مالکیت آن با سهام داران گروه پی‌اس‌ای و ۵۰ درصد دیگر مالکیت نیز با سهام‌داران گروه فیات کرایسلر خواهد بود.
بر اساس این بیانیه مشترک، در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و چالش‌های جدیدی در صنعت خودروسازی مرتبط، الکتریکی و خودران به وجود آمده است، شرکت حاصل از این ادغام، از قدرت تحقیق و توسعه جهانی خود بهره می‌گیرد تا با سرعت و کارایی بیشتر در مسیر نوآوری و شکوفا حرکت کرده و از عهده چالش‌ها برآید.
طبق گزارش منتشر شده توسط وال‌استریت ژورنال، هیات‌مدیره پی‌اس‌ای این ادغام را تایید کرده است و هیات‌مدیره فیات کرایسلر هم چهارشنبه در این باره جلسه تشکیل داده‌اند. مدیران این شرکت‌ها به مقامات آمریکا و فرانسه در مورد این توافق توضیح داده‌اند.
در عین حال گفته می شود در پی اعلام این خبر قیمت سهام پژو-سیتروئن در بورس پاریس ۹.۱ درصد کاهش داشته است که بیشترین افت در ۳ سال گذشته محسوب می‌شود ولی در مقابل بهای سهام شرکت فیات-کرایسلر در بازار سهام میلان ۱۰ درصد رشد کرد.
لازم به ذکر است شرکت حاصل از ادغام پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر به چهارمین خودروساز بزرگ جهان بدل خواهد شد و ارزش جاری این شرکت در بازار سهام به ۵۰ میلیارد یورو خواهد رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.