افزایش تولید خودروهای برقی

افزایش روزافزون خودروهای برقی باعث شده بسیاری از شرکت‌ها و برندهای جهان به تولید این خودروها روی آورند. تولید این خودروها با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، صورت می‌گیرد.

خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در سال‌های اخیر از محبوبیت و استقبال بسیار بیشتری از سوی مشتریان و طرفداران وسائل نقلیه دوستدار محیط زیست مواجه شده است به گونه‌ای که بسیاری از شرکت های خودروسازی در تلاشند تا با برنامه‌ریزی‌های متعدد و بلندمدت، به توسعه، تولید و عرضه خودروهای جدید با بهره گیری از فناوری پیشرانه‌های الکتریکی بپردازند و بدین ترتیب نقش خود را در حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین ایفا کنند.

فولکس واگن که یکی از خودروسازان بزرگ جهان به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر بیشترین سهم فروش خودرو در اروپا را به خود اختصاص داده است، به نظر می‌رسد که با سرعت و شتاب بیشتری در حال توسعه، طراحی و تولید انبوه خودروهای برقی است تا بدین ترتیب بتواند گوی رقابت را از رقبای خود برباید و با عرضه مدل‌های جدیدتر سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت thenewswheel، میزان فروش و استقبال مشتریان از وسایل نقلیه هیبریدی و برقی نیز در کشورهای متعددی علی‌الخصوص کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.