وزیر صمت: اجازه ندهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال بیشتر باید از سازمان‌های توسعه‌ای کشور حمایت کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که حتی یک واحد تولیدی در کشور هم تعطیل نشود.

رضا رحمانی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که دیروز (۲۰ مهر) برگزار شد با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی که کشور در آن قرار دارد، افزود: در چنین شرایطی از دست دادن یک واحد تولیدی و تعطیلی آن مانند تصرف بخشی از خاک کشور توسط دشمن است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی نباید اجازه بدهیم حتی یک واحد تولیدی هم در کشور تعطیل شود.

به گفته وزیر صمت، بانک‌ها نیز حق تصرف واحدی که به تعطیلی بیانجامد را ندارند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه همه باید تا زمانی که حتی یک جوان بیکار هم در کشور وجود دارد از پایین ننشینیم، یادآور شد: برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال بیشتر نیازمند تقویت سازمان‌های توسعه‌ای در کشور هستیم.

وی عنوان کرد: اگرچه در گذشته تاکید می‌شد که این سازمان‌ها باید تعطیل شوند، اما امروز اقتصادهای بزرگ دنیا بیشترین بهره را از سازمان‌های توسعه‌ای می‌برند.

رحمانی در ادامه به مباحثی که در مورد کاهش صادرات کشور مطرح است نیز اشاره کرد و گفت: میزان صادرات کشور در پنج ماهه امسال از نظر وزنی ۲۹ درصد افزایش و از نظر ارزش ۹ درصد کاهش داشته که این کاهش ارزش نیز مربوط به تغییر شیوه محاسبه است.

وی همچنین از مزیت‌های مختلف استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: یکی از این ظرفیت‌ها در حوزه معادن است.

وی با بیان اینکه بعد از آزادسازی پهنه‌های معدنی استان باید سرمایه‌گذاری در آنها آغاز شود، یادآور شد: اولویت سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی است که پول و تجهیزات بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بخش خصوصی، سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایمیدرو باید در حوزه معادن کرمانشاه پای کار بیایند.

وزیر صنعت معدن و تجارت بر لزوم راه‌اندازی یک مگاپروژه معدنی که کرمانشاه را متحول کند، تاکید کرد.

رحمانی یکی دیگر از مزیت‌های استان کرمانشاه را صنعت قطعه‌سازی خودرو دانست و با اشاره به وجود یک کارخانه خودروسازی در کرمانشاه، افزود: لازم است حداقل قطعات پر تیراژ این کارخانه در داخل استان تولید شود و تولید هر قطعه را به یک شهرستان بدهیم.

وی تاکید کرد: حتی صنایع خودروسازی بزرگ کشور نیز باید برای تامین قطعات مورد نیاز خود از ظرفیت کرمانشاه استفاده کنند.

به گفته وزیر صمت، کرمانشاه یکی از استان‌های اولویت‌دار برای رونق صنعت قطعه‌سازی کشور است.

وی سپس اشاره‌ای به مصوبات سفر قبلی خود در استان کرمانشاه داشت و افزود: نباید مصوباتی را تنظیم کنیم که قابلیت اجرا ندارد.

رحمانی یکی از مهم‌ترین مصوبات دوره قبل سفر خود را پیگیری پروژه‌های شستا شامل اسیدسیتریک، کاغذ و بیستون تامین اعلام کردو گفت: پیگیری این پروژه‌ها همچنان ادامه دارد و باید برای این پروژه‌ها روزشمار تعریف کنیم تا برای راه‌اندازی آنها جواب بگیریم.

وی حل مشکلات حقوق دولتی معادن کرمانشاه را نیز از دیگر مصوبات سفر قبل خود برشمرد و عنوان کرد: قرار شد حقوق دولتی معادن کرمانشاه بر اساس استخراج واقعی آنها در نظر گرفته شود نه استخراجی که در پروانه بهره‌برداری بیان شده و اگر این موضوع تاکنون اجرا نشده نیازمند پیگیری‌ جدی است.

وی همچنین از پیگیری پیشنهاد استاندار کرمانشاه در زمینه تامین منابع بانکی و همچنین رفع مشکلات مرزها خبر داد.

وزیر صمت افزود: این آمادگی را داریم که سازمان‌های توسعه‌ای زیرمجموعه وزارت صمت، یکی از مناطق ویژه اقتصادی کرمانشاه را تا زمان رونق در دست بگیرند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.