تولید انبوه پژو ۳۰۱ در شهریور ۹۹

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو گفت: خودروی پژو ۳۰۱ در شهریور سال اینده به تولید انبوه می‌رسد. پژو Peugeot 301 سدان سایز کوچک پژو است که جایگزین مدل محبوب پژو ۴۰۵ می‌شود. بعد از ترک پژو از ایران، ایران‌خودرو داخلی‌سازی محصولات خود را آغاز کرد و با توانمندی قطعه‌سازان و مواد اولیه داخلی توانست تولید این محصول را به پایان برساند.

عادل پیر محمدی با اشاره به اینکه صنعت خودرو از صنایع پویایی شناخته می‌شود گفت: امریکا تصورش این بود که صنعت خودرو کشور بعد از تحریم‌ها از پا در می‌آید، اما اینگونه نشد، بعد از بد عهدی وخروج پژو از ایران، باهمکاری سازنده‌ها شروع به ساخت قطعات داخلی پژو ۳۰۱ کردیم.

وی ادامه داد: با شرکت پژو حدود ۴۵ درصد ساخت خودرو ۳۰۱ را اغاز کرده بودیم که بعد از بد عهدی پژو،۵۰ درصد از قطعات اصلی برای ساخت خودرو ۳۰۱ که شامل قطعات سیتم کنترل خودرو، سیستم الکترونیک، قطعات شاسی، ترمز، فرمان برقی و… را دراختیار نداشتیم بلافاصله با سازنده‌ها صحبت کردیم و طراحی ۵۰ درصد قطعات شروع شد.

وی افزود: درصد خودکفایی خودرو ۳۰۱ با ساخت داخلی بیش از ۶۵ درصد است و در طراحی ۵۰ درصد قطعات تولید داخلی است مالکیت معنوی آن برای شرکت ایران خودرو است.

وی ادامه داد: ۲ هزار تن قالب توسط ۱۵ قالب ساز در حال تولید است و قطعات اصلی در حال طراحی است و امیدواریم تا پایان سال نمونه‌های اولیه خودرو ۳۰۱ را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه خط تولید آماده و توان تولید ساعتی ۱۶ خودرو را داریم گفت: ازمایش خودرو ۳۰۱ با قطعات پژو قبلا صورت گرفته بود، اما به دلیل اینکه هدف ما ساخت و طراحی خودرو است و بدنبال خودکفایی ساخت خودرو داخلی هستیم براساس برنامه بعد از آزمایش‌های نهایی با قطعات داخلی، انتهای شهریور سال اینده خودرو ۳۰۱ به تولید انبوه می‌رسد.

پیر محمدی بیان کرد: در صورتی که سایر صنایع از جمله فولاد، پتروشیمی و سایر صنایع همکاری کنند ما به خودکفایی بیش از ۸۵ درصد خواهیم رسید.

وی بیان کرد: ۳۰۰ قطعه ساز داخلی در ساخت این خودرو کمک می‌کند و علاوه ساخت قطعه برخی قطعه سازان کار طراحی هم انجام می‌دهند برخی در ساخت و تعدادی هم در طراحی به ما کمک می‌کنند.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو افزود: ۸۰ درصد قطعات موتور ۳۰۱ ساخت داخل است و برای این خودرو دو نوع موتور در نظر گرفته ایم و باید امسال مراحل تست را بگذرانیم.

وی با اشاره به اینکه در بورد الکترونیک مشکل داریم گفت: ضعف ما در الکترونیک است صنایع الکترونیک کمک کنند تا در این زمینه هم به خودکفایی برسیم به طور مثال در فرمان برقی بیش از ۶۵ درصد به خودکفایی رسیدیم.

وی درباره قیمت خودرو ۳۰۱ گفت: قیت خودرو برگرفته از عوامل نهاده‌های تولید است، اما سعی می‌کنیم کمتر از قیمتی باشد که شرکت پژو عرضه می‌کند.

پیر محمدی بیان کرد: در اینده خودرویی کاملا طراحی شده ایرانی بدون شرکای خارجی رونمایی می‌شود و همچنین امسال خودرو دنا اتوماتیک به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه هدف ما تولید خودرو و توسعه محصولاتمان است گفت:: ۱۷۰۰ قطعه ساز در کشور وجود دارد و بالغ بر ۷۰۰ قطعه ساز با ایران خودرو همکاری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.