رکورد تولید تویوتا لندکروزر به ۱۰ میلیون دستگاه رسید

تولید اولین مدل شرکت تویوتا در سال ۱۹۵۱ صورت گرفت و حالا بعد از گذشت ۶۸ سال فروش اتومبیل‌های محبوب و پرطرفدار لندکروزر از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشت. این خودرو یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های جهان است و در حال حاضر در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا به فروش می‌رسد. تویوتا لندکروزر برای حرکت در مسیر‌های صعب‌العبور و کوهستان‌ها طراحی شده است و طرفداران بسیاری دارد.

تویوتا لندکروزر افسانه‌ای در ۶۸ سالی که از تولیدش می‌گذرد، توانسته به فروش بیش از ۱۰ میلیون دستگاه دست پیدا کند. لندکروزر در بین محصولات تویوتا بیشترین زمان تولید و حضور در بازار را دارد و از آن‌ به‌عنوان اصلی‌ترین محصول تویوتا یاد می‌شود. زمانی‌که تویوتا اولین مدل لندکروزر را در سال ۱۹۵۱ رونمایی کرد، بر توانایی‌های خارج جاده‌ی آن در شرایط سخت تمرکز کرده بود. تویوتا پس‌از‌آن در بحبوحه‌ی جنگ کره توانست اصلاحات بیشتری روی لندکروزر انجام دهد و پس از آنکه محدودیت‌های ناشی از جنگ جهانی دوم از روی ژاپن برداشته شدند، تویوتا توانست این خودرو را به کشورهای دیگر نیز صادر کند.

چند سال بعد که تویوتا مدل ‌BJ لندکروزر را به بازار فرستاد، این خودرو به افسانه تبدیل شد و جای سامورایی‌های ژاپن را گرفت. موفقیت این نسل از لندکروزر سبب شد تولید جیپ آمریکایی برای نیروهای نظامی ژاپن به‌پایان برسد و لندکروزر جای جیپ را در ژاپن بگیرد؛ جیپی که در آن زمان میتسوبیشی‌ تولید می‌کرد. پس از موفقیت نسل اول تویوتا لندکروزر نسل دوم این خودرو با نام سری ۲۰ وارد بازار شد. در نسل دوم، تویوتا راحتی خودرو را افزایش داده بود تا استفاده‌ غیرنظامی نیز داشته باشد. لندکروزر سری ۲۰ به‌عنوان خودرویی بسیار بادوام و مطمئن شناخته می‌شد و تأثیر بسیار خوبی روی ذهنیت خریداران از این خودرو گذاشت.

به‌لطف افزایش چشمگیر تقاضای در سال‌ ۱۹۵۷، تویوتا توانست لندکروزر را به بازارهای مختلفی صادر کند. در بیشتر موارد لندکروزر اولین تویوتایی بود که به بسیاری از بازارها وارد شد. در سال ۱۹۵۷، تویوتا لندکروزر به‌تنهایی ۳۸.۲ درصد صادرات خودرو ژاپن را به خود اختصاص داده بود.

در این ۶۸ سال، تا‌به‌حال ۱۴ مدل مختلف از تویوتا لندکروزر به بازار معرفی شده است. امروزه، نام لندکروزر به‌عنوان شاسی‌بلند بزرگ، راحت، به‌شدت با دوام و با قابلیت‌های خارج جاده‌ای بسیار بالا شناخته می‌شود. گرچه امروزه تویوتا روی راحتی و لوکس‌بودن لندکروزر تمرکز بیشتری دارد، همچنان این خودروساز ژاپنی حد نهایت مهندسی خود را برای عرضه‌ی خودرویی بادوام و باکیفیت به‌کار می‌برد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.