کاهش واردات تا ۱۴۰۴ با افزایش ساخت داخل خودرو

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در حاشیه دومین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با بیان اینکه در نخستین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو نیز حدود ۸۵ میلیون یورو کاهش ارزبری اتفاق افتاده است، گفت: در این میز حدود ۹۱ میلیون دلار کاهش ارزبری در قطعات مصرفی خودروهای داخلی خواهیم داشت و حدود ۴۳ قطعه، داخلی‌سازی می‌شوند.

به گزارش قطعه نیوز به به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی صادق نیارکی با بیان اینکه افزایش داخلی‌سازی در صنایع مختلف در دستور کار وزارت صنعت است،‌گفت: مجموع این اقدامات ما را به سمت کاهش وابستگی و تحکیم رشد داخلی تولیدات صنعتی هدایت می‌کند و تا پایان سال ۱۴۰۴ کاهش واردات را با تعمیق ساخت داخل خواهیم داشت. وی همچنین تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴ حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو داخلی‌سازی قطعات انجام خواهد شد و در قراردادهایی که بین قطعه‌سازان و خودروسازان امضاء می‌شود، بخشی از مبالغ از سوی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت می‌شود و بر اساس منابع موجود نیز با هماهنگی با بانک‌های عامل،‌کمک‌هایی صورت خواهد گرفت.

صادقی نیارکی ادامه داد: قراردادهای منعقد شده برای داخلی‌سازی قطعات در سال ۹۸ یا ۶ ماهه اول سال ۹۹ به نتیجه خواهند رسید و با ظرفیت‌های موجود، عملیاتی خواهند شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در مورد توقف تولید پرایدو جایگزین آن نیز گفت: تمهیدات لازم برای جایگزین خودروها اندیشیده شده و خودروهای جایگزین نیز مشخص شده‌اند که نام آنها پس از تکمیل زنجیره تأمین اعلام خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.