متهم شدن مدیران فولکس واگن به دستکاری در بازار سهام بورس

تعدادی از مدیران خودروسازی فولکس‌واگن به دستکاری در بازار سهام بورس متهم شدند. گروه فولکس‌واگن بزرگترین شرکت خودروسازی جهان محسوب می‌شود و مالک برندهای آئودی، پورشه، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، فولکس‌واگن، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، ایتال‌دیزاین و دوکاتی می‌باشد. هربرت دایس، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن و هانس دیتر پوتش، رئیس هیئت مدیره این شرکت می‌باشند که با اتهام جدیدی روبه‌رو شده‌اند.

خودروسازی فولکس‌واگن تحت بازرسی جدیدی قرار دارد زیرا دادستان‌های آلمان دو مدیر اصلی آن را به دستکاری در بازار سهام متهم کرده‌اند. به گزارش اتوموتیو نیوز، دادستان‌ها ادعا می‌کنند که هربرت دایس، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن و هانس دیتر پوتش، رئیس هیئت مدیره این شرکت نتوانستند به سرعت سرمایه‌گذاران را درباره‌ی رسوایی دیزل‌گیت آگاه کنند. اتهامات جدید، تازه‌ترین پیشرفت در رسوایی چندساله است که خودروساز بزرگ آلمانی را تحث تأثیر قرار می‌دهد و منجر به جریمه میلیاردی برای این شرکت و شرکت‌های تابعه آن می‌شود. دادستان‌ها همچنین مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق را نیز در این پرونده متهم کردند.

وکلای دایس و پوتش می‌گویند هیچ‌کدام از این دو نفر نمی‌توانستند تأثیر مالی رسوایی را برای شرکت پیش‌بینی کنند. دایس در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵، چند ماه قبل از فاش شدن این رسوایی به فولکس‌واگن پیوست. ماه سپتامبر بود که خودروساز آلمانی اعتراف کرد، برای دست‌کاری در آزمایش انتشار گازهای گلخانه‌ای، نرم‌افزاری روی ۱۱ میلیون دستگاه خودرو نصب کرده است. طبق گزارش‌های منتشرشده، این رسوایی تاکنون ۳۳ میلیارد دلار (۳۰ میلیارد یورو) جریمه و هزینه برای فولکس‌واگن به همراه داشته است.

فولکس‌واگن تمام تلاش خود را برای رهایی از رسوایی دیزل‌گیت انجام می‌دهد. در ماه ژوئن، این شرکت کمپین تبلیغاتی جدیدی را آغاز کرد تا به مشتریان نشان دهد که این شرکت فصل جدیدی را آغاز کرده است. این شرکت ضمن سرمایه‌گذاری در توسعه و تولید خودروهای الکتریکی، سیاست اخلاقی جدیدی را دنبال خواهد کرد. در اواخر سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که برای عرضه‌ی ۵۰ خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵، مبلغی حدود ۵۰ میلیارد دلار هزینه می‌کند.

پوتش و وینترکورن فقط به دلیل اتهام دستکاری در سهام بورس گروه فولکس‌واگن تحت بازرسی قرار نمی‌گیرند؛ دو مدیر شاخص آلمانی که هنگام رسوائی دیزل‌گیت در هیئت مدیره پورشه نیز حضور داشتند، به همراه ماتیاس مولر، مدیرعامل پیشین این شرکت، همچنین در پورشه با ادعاهای دستکاری در بازار سهام رو‌به‌رو هستند. فولکس‌واگن ممکن است آماده باشد تا از رسوایی و خسارت‌های وارده به برندهای آن رهایی یابد، اما دادستان‌ها اجازه نمی‌دهند که قضیه به این راحتی پیش برود و داستان به همین‌جا ختم شود.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.