اعطای وام بی بهره برای خرید دوچرخه توسط شهرداری تهران

شهرداری برای خرید دوچرخه‌های برقی، به شهروندان وام ۵ میلیون تومانی با اقساط ۲ ساله می‌دهد. دوچرخه‌های برقی جایگزین مناسبی برای اتومبیل‌ها و موتور سیکلت‌های بنزینی هستند و برای شهرهای بزرگ و پر ترافیکی کاربرد دارند که هزینه رفت و آمد و مصرف بنزین بالایی دارند، همچنین حجم زیاد تردد خودرو موجب آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود. این دوچرخه‌ها به یک موتور الکتریکی کوچک مجهز هستند که دوچرخه‌سوار را در پدال زدن یاری می‌دهند. دوچرخه‌های برقی از باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند و معمولاً می‌توانند با سرعتی بین ۲۵ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت حرکت نمایند.

به گزارش قطعه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر ارائه وام بدون بهره برای خرید دوچرخه به شهروندان گفت: روز یکشنبه طرح این موضوع تصویب شد و به زودی از طریق صندوق کارآفرینی امید این وام را به تعداد ۲ هزار نفر از متقاضیان پرداخت خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: از آنجایی که بانک شهر به دنبال سود گرفتن بود، پرداخت وام دوچرخه از این طریق منتفی شد و این وام از طریق صندوق کارآفرینی امید فعلا در سطح کارمندی به شهروندان پرداخت می‌شود و در آینده به سطوح دیگر مردم توسعه خواهد یافت.

او در پایان در خصوص مبلغ این وام گفت: برای دوچرخه‌های دنده‌ای تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای دوچرخه‌های برقی تا ۵ میلیون تومان وام می‌دهد که اقساط آن هم ۲ ساله است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.