بهترین زمان خرید خودرو

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قیمت خودرو با نوسانات زیادی روبه‌رو است؛ به همین دلیل افرادی که قصد خرید خودرو را دارند؛ نمی‌توانند به درستی تصمیم بگیرند و سردرگم هستند. ممکن است بعد از خرید خودرو، قیمت آن کاهش یا افزایش یابد و این امر می‌تواند باعث سود و زیان شما شود. بنابراین اکثر افراد این سؤال در ذهنشان به وجود می‌آید که بهترین زمان برای خرید خودرو چه زمانی است؟ با ما همراه باشید تا با بهترین و بدترین زمان خرید خودرو آشنا شده و بر اساس آن یک خرید خوب و سودآوری را تجربه کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که با وجود نوسانات اخیری که در خصوص قیمت خودرو درکشورمان رخ داده است؛ نمی‌توان زمان دقیق و مناسبی را برای خریدوفروش خودرو مطرح کرد. تجربه ثابت کرده است که قیمت خودرو می‌تواند به یک باره افزایش یابد. بااین‌حال بهتر است در حین خرید خودرو به نکات زیر دقت کرده و در ماه‌های پایانی سال، خودرو نخرید.

به‌طورکلی قیمت خودرو در سه‌ماهه پایانی سال صعودی است.

به دلیل اینکه مردم در ایام نوروز به ماشین احتیاج دارند؛ در این ماه‌ها با عجله خودرو خریداری می‌کنند و این امر ممکن است باعث ضرر و زیان آن‌ها شود.

به‌هیچ‌عنوان در ماه‌های انتهایی سال، خودرو نخرید؛ بسیاری از افرادی که در این زمینه فعالیت داشته و کارشان خریدوفروش خودرو است؛ در ماه‌های ابتدایی سال، خودرو می‌خرند و در ماه‌های انتهایی سال آن را با سود بیشتری می‌فروشند. البته با توجه به افزایش عرضه خودرو در ماه‌های انتهای سال، باید قیمت خودرو کمتر شود؛ اما این امر در ایران رخ نمی‌دهد و با وجود دلالان خودرو، قیمت‌ها صعودی است.

علاوه بر این هر چه به پایان سال نزدیک می‌شوید؛ مشغله‌ها زیادتر شده و شما نمی‌توانید توجه و تمرکز زیادی بر روی خودرو داشته باشید و ممکن است برخی معایب و مشکلات آن را متوجه نشوید.

بنابراین اگر قصد خرید خودرو دارید؛ بهتر است زودتر دست‌به‌کار شوید و آن را به ماه‌های پایانی سال مخصوصاً اسفند موکول نکنید. در هنگام خرید خودرو حتماً یک شخص متخصص را به همراه خود داشته باشید تا قبل از خرید تمام قسمت‌های خودرو را بررسی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.