نکاتی برای خرید مانیتور خودرو

مانیتور خودرو یکی از آپشن‌هایی است که مشتریان زیادی به دنبال آن هستند. در واقع یکی از دلایلی که افراد تصمیم می‌گیرند یک مانیتور جدید برای ماشینشان بخرند؛ استفاده از قابلیت‌های جدید و به روز مانیتور ماشین‌های امروزی است. از آنجا که بسیاری از خودروهای تولید داخل و حتی نمونه‌های خارجی، به طور پیش‌فرض دارای مانیتور نیستند و یا پس از ایرانیزه شدن خودرو، این امکان از روی آنها برداشته شده است؛ طبیعی است که چنین محصولی مشتریان زیادی داشته باشد. برای خرید مانیتور خودرو نکات زیر را در نظر بگیرید:

ورودی و فرمت‌ها
در انتخاب یک مانیتور لمسی پارامترهای مختلفی را باید در نظر بگیرید که هر کدام از این موارد می‌تواند در قیمت تمام شده تاثیر بگذارد. امروزه مانیتورهای لمسی به نوعیی شبیه تلفن‌های همراه هوشمند شده‌اند چرا که در انتخاب آن‌ها باید به موارد مختلفی از جمله سخت‌افزار و سیستم عامل آن‌ها توجه کرد. یکی از جذاب ترین موارد مانیتورهای لمسی پشتیبانی از بلوتوث است که می‌تواند پخش موسیقی را برای سرنشینان داخل خودرو راحت تر کند. در انتخاب خود راه‌های پخش موسیقی را مد نظر قرار دهید که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتباط از طریق کابل aux، پورت usb، سیستم بلوتوث، مموری کارت و پخش dvd اشاره کرد. در زمینه فرمت‌های قابل پخش نیز باید دقت کنید که فرمت‌های مطرح صوتی و تصویری توسط مانیتور پشتیبانی شود.

سیستم عامل
معمولا مانیتورهای جدید از سیستم عامل ویندوز، آندروید پشتیبانی می‌کنند که یک قابلیت مهم محسوب می‌شود چرا که امکان نصب برنامه بر روی مانیتور نیز ایجاد خواهد شد. قابلیت mirror‌ نیز می‌تواند مفید باشد که با اتصال تلفن همراه به مانیتور تصویر بر روی مانیتور می‌افتد و می‌توان از آن برای نقشه خوانی و استفاده از برنامه‌هایی مانند waze‌ و google maps استفاده کرد. استفاده از سیستم عامل آندروید در این مانیتورها باعث می‌شود که بتوان شخصی سازی مناسبی را نیز بر روی صفحه نمایش پیاده کرد که می‌تواند برای برخی افراد جذاب باشد.

کیفیت و اندازه صفحه نمایش
به طور کلی هنگامی که برای خرید مانیتور لمسی مراجعه می‌کنید نمونه های فابریکی برای خودروهای مختلف وجود دارد که هر کدام دارای اندازه صفحه نمایش مشخصی هستند. در این میان ممکن است سایزهای مختلفی از صفحه نمایش برای یک خودرو وجود دارد که در برخی موارد سایز صفحه نمایش کوچک‌تر با کلیدهای فیزیکی و و در موارد دیگر سایز صفحه نمایش بزرگ‌تر با کلیدهای لمسی یا بدون کلید وجود دارد. انتخاب در این زمینه به سلیقه خریدار باز می‌گردد. لازم به ذکر است که در انتخاب مانیتور لمسی باید به میزان پیکسل ان در هر اینچ، براق یا مات بودن صفحه و میزان نور آن توجه کنید و بهترین حالت آن را انتخاب کنید.

سخت افزار
با توجه به این که مانیتورهای لمسی امروزه به تلفن‌های همراه و کامپیوترها شبیه شده‌اند باید در هنگام خرید به قدرت سخت‌افزاری آن‌ها توجه کرد. هر چقدر که میزان رم دستگاه بالاتر و پردازنده دارای قدرت بیشتری باشد امکان نصب نرم‌افزارهای بیشتر و اجرای روان‌تری را به خریدار می‌دهد. در مقابل همانطور که انتظار می‌رود با افزایش قدرت پردازنده باید مبالغ بیشتری را نیز صرف کنید.

قیمت
همانطور که قیمت‌ها در بازار و در تمامی بخش‌ها افزایش پیدا کرده است، قیمت مانیتورهای لمسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. چندی پیش امکان خرید مانیتور لمسی با قیمت‌های یک میلیون تومانی وجود داشت اما این امکان در حال حاضر وجود ندارد و بسیاری از افراد به سمت خرید نمونه‌های دست دوم می‌روند. به عنوان مثال قیمت مانیتور لمسی ۱۴ اینچ برای پژو ۴۰۵ حدود ۴ میلیون تومان است. این قیمت برای خودروهایی مانند پراید،‌دنا، سمند، پژو۲۰۶ و تیبا به ترتیب ۲.۴، ۴.۵، ۴.۵، ۴ و ۳.۵ میلیون تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.