چگونه از خالی شدن باتری ماشین جلوگیری کنیم؟

خالی شدن باتری ماشین مشکلی است که شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد، بسیاری از ما فکر می‌کنیم که یک باتری در زمستان می‌میرد، اما آیا می‌دانید سالم نگه داشتن باتری ماشین در تابستان کار سخت‌تری است؟ باتری خودرو یکی از قطعاتی است که به دلایل بسیار زیادی دچار آسیب می‌شود و احتمال خرابی آن بسیار بالاست. هر باتری عمر محدودی دارد و بعد از مدتی استفاده کارایی خود را از دست می‌دهد؛ اما شما می‌توانید با برخی عملکردها و مراقبت‌ها طول عمر باتری ماشین را بیشتر کرده و مانع از خالی شدن آن شوید:

سیستم الکتریکی را کاملاً خاموش کنید
بنابراین بعد از آنکه ماشین را خاموش کردید و قصد خارج شدن از آن را دارید؛ تمام سیستم الکتریکی از صفحه نمایش گرفته تا چراغ‌ها را بررسی کنید تا کاملاً خاموش باشد. زیرا این اتفاق می‌تواند در طول شب باتری شما را تخلیه کند.

باتری را تمیز کنید
به مرور زمان ممکن است روی سطح باتری گرد و خاک و چربی فرابگیرد. در نتیجه باتری زودتر گرم می‌شود و باعث تخلیه آن خواهد شد. بنابراین بهتر است همیشه با استفاده از یک پارچه سطح باتری را تمیز کنید؛ تا علاوه بر گرد و خاک خردگی‌های احتمالی باتری نیز پاک شود.

درست استارت بزنید
بهتر است در حین استارت زدن کلاچ را پایین نگه دارید تا نیروی لازم برای استارت زدن کاسته شده و از مصرف بیش از اندازه باتری خودرو جلوگیری کند. با این کار در طولانی مدت؛ طول عمر باتری شما بیشتر خواهد شد.

هرچند بار یک دفعه به مکانیکی بروید و خودرو را سرویس کنید
در این صورت تعمیرکار می‌تواند باتری و اتصالات باتری، دینام سیستم شارژ و سیستم الکتریکی ماشینتان را بررسی کرده و در صورت مشکل آن را رفع کند.

باتری را تعویض نمایید
اگر از باتری خودرو برای مدت زمان زیادی استفاده می‌کنید و باتری مرتب خالی می‌شود؛ بهتر است به تعمیرکار مراجعه کرده و در صورت نیاز باتری خودروتان را تعویض کنید.

مدت زمان تخلیه شارژ باتری ماشین خود را کاهش دهید
این روزها اکثر ماشین ها دارای سیستم های پخش دی وی دی، MP3 Player، گوشی های هوشمند کامپیوترهای داخلی و غیره هستند که باتری مصرف می کنند. شما باید بررسی کنید که آیا به استفاده از این دستگاه ها واقعا نیاز دارید یا نه. اگر نیازی ندارید می توانید برای جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین از آنها استفاده نکنید و آنها را خاموش کنید. علاوه بر این خاموش بودن بخاری ، چراغ ها را هم بررسی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.