فرآیند صدور سند مالکیت پارکینگ‌های عمومی و تعهدی شهر تهران آغاز شد

قطعه نیوز: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: فرآیند تدوین ساز و کار صدور سند مالکیت برای پارکینگ‌های عمومی و تعهدی شهر تهران با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران آغاز شد.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت زمین به سند مالکیت متکی است،اظهار کرد: توسعه شهری بدون مدیریت زمین و مالکیت بی‌معنی است و چون متولی اسناد مالکیت در شهرها طبق قانون ادارات ثبت هستند، ارتباط شهرداری با اداره ثبت اسناد و املاک مفید، موثر،لازم و ضروری است.

وی در این راستا اشاره کرد: ما در شهرداری به دنبال هوشمندسازی فرآیندها و حذف مراجعه مستقیم ارباب رجوع به شهرداری هستیم و به همین دلیل ضرورت ایجاد ارتباط بین شهرداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران بیش از قبل احساس می‌شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: به منظور رفع مشکلات حوزه هوشمندسازی جلسه مشترک خوبی با مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران داشتیم که در این جلسه به چند موضوع مهم رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه موضوع برقراری ارتباط سیستمی بین شهرداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران به منظور حذف استعلامات کاغذی مطرح شد، اظهار کرد: این هدف با برطرف شدن مشکلات فنی، حقوقی وکارشناسی محقق می‌شود و امیدواریم بتوانیم با یاری اداره ثبت استان تهران به این هدف برسیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بررسی مسأله اسناد مالکیت بازار تهران را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده اعلام کرد و گفت: ما در حال بررسی بازار تهران از وجوه مختلف هستیم و یکی از این وجوه روشن شدن وضعیت مالکیت در بازار تهران است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.