طرح واردات تاکسی گاز سوز و برقی در دولت پیگیری می شود

قطعه نیوز:

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، آخرین اقدامات صورت گرفته برای توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری در بخش های مترو، تاکسی و اتوبوس را اعلام کرد.

حسین رجب صلاحی، در نشست فصلی مدیران عامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری های کشور، گزارشی در خصوص سه محور حمل و نقلی تاکسی، اتوبوس و مترو ارائه کرد و گفت: ۳۲۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور وجود دارد که تا پایان امسال ۱۹۰ هزار تاکسی به سن فرسودگی می رسند و نیازمند نوسازی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین طرح واردات تاکسی گاز سوز و برقی نیز در هیئت دولت در حال پیگیری است.

رجب صلاحی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، مقرر گردیده دولت از محل صرفه جویی سوخت بابت هر دستگاه تاکسی ۵ هزار دلار پرداخت نماید که در حال تغییر این عدد به ۹۰۰۰ دلار برای تاکسی هستیم.

وی در ادامه به ناوگان اتوبوسرانی شهری در کشور اشاره کرد و گفت ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس در این ناوگان وجود دارد که امسال نزدیک به ۱۵ هزار دستگاه عمر بالای ده سال خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه ناوگان اتوبوسرانی شهری از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور استفاده کردیم و بایستی ۱۴۲ هزار دلار یارانه از محل صرفه جویی سوخت از دولت برای تامین و خرید اتوبوس های گازسوز بگیریم و در اتوبوس های دیزلی این عدد ۶۷ هزار دلار است.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.