تحریم ها تولید لاستیک داخلی را سه برابر کرد

قطعه نیوز: کارشناسان اقتصادی می گویند تحریم ها در برخی از بخش های صنعتی و اقتصادی موجب رشد و شکوفایی تولیدات داخلی مانند لاستیک شده است.

بالا رفتن نرخ ارز و کاهش تخصیص ارز دولتی برای واردات کالاهای غیر ضروری دست به دست هم داد تا در این بخش شرایط به طور کلی تغییر کند و کارخانه ها تولیدات خود را به سه شیفت برسانند.

از سوی دیگر با توجه به وضعیت درآمدی و معیشتی مردم خرید لاستیک های خارجی برای دارندگان خودرو اصلا مقرون به صرفه نبود از این رو گرایش و تمایل به خرید لاستیک های داخلی بیشتر شد.

نکته ای که هم مصرف کنندگان و دست اندرکاران و مسوولان دولتی به آن اشاره دارند بحث کیفیت کالاهای تولیدی است تا جاییکه عبدالله رضیان عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید می کند کیفیت تایر یکی از مهم ترین مولفه‌های حفظ امنیت سرنشینان است به همین دلیل تولیدکنندگان باید تمام جوانب امنیتی آن را در نظر گیرند.

کیفیت مهمتر از میزان تولید

او با اشاره به اینکه کیفیت تایر یکی از مهم ترین مولفه‌های حفظ امنیت سرنشینان است می گوید: کیفیت لاستیک داخلی به حد استاندار نرسیده است و نمی‌توان تنها با توجیه اشباع بازار داخلی، هر محصولی را روانه بازار کرد و در این میان به حفظ امنیت مصرف کنندگان توجهی نکرد.

این نماینده مجلس معتقد است: در گذشته لاستیک کره‌ای وارد کشور می‌شد که از کیفیت خوبی برخودار بود اما در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ ارز واردات این محصولات به صرفه نیست و مردم ناچارند تایر چینی وارد کنند

رضیان می گوید:اگرچه حمایت از تولیدات داخلی یکی از الزامات است اما باید به کیفیت تولیدات نیز توجه کرد؛ در گذشته استقبال چندانی از تایرهای ایرانی نمی‌شد اما با اعمال تحریم‌ها، محدودیت واردات و افزایش نرخ ارز، میزان فروش لاستیک‌های داخلی افزایش پیدا کرد و تولیدکنندگان با کار در سه شیفت ظرفیت تولید خود را بیشتر کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.