جدول نرخ جریمه تخلفات رانندگی/ ۴۰۰ هزار تومان برای رانندگی در حالت مستی

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بیشترین نرخ جدول تخلفات حادثه ساز معلوم شد، گفت: جریمه ۴۰۰ هزار تومان برای رانندگی در حالت مستی بیشترین نرخ این جدول است.

قطعه نیوز: سرهنگ فیروز کشیر روز دوشنبه در خصوص بندهای پنج تا ۱۰ جدول نمرات منفی رانندگی توضیح داد و افزود: هر نوع تخلفی که پذیرش و ریسک خطر را بیشتر داشته باشند تخلفات حادثه ساز گویند.

به گفته وی، قانون رسیدگی به تخلفات در ماده هفت به آنها اشاره کرده که ۲۰ تخلف حادثه ساز وجود دارد که نمره منفی دارند و باعث می‌شود در برخی مواقع هم برای راننده وسیله نقلیه منع دریافت خدمات نیز ایجاد کند.

سرهنگ کشیر اظهار کرد: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها یکی از تخلفات و اقدامات خطرناک برخی از رانندگان است که پلیس بارها و بارها در این خصوص تذکرات لازم را داده‌اند، این تخلفات باعث بروز حوادث بسیار ناگواری برای متخلف و هم برای دیگر رانندگان می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها برابر با جدول تخلفات حادثه ساز ۱۵۰ هزار تومان اعمال قانون و پنج نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی و هفت نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روانگردان نیز ۴۰۰ هزار تومان جریمه برای راننده دارد و جزء تخلفات حادثه ساز است که بیشترین نرخ را در بین دیگر تخلفات به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: برای این نوع از تخلف ۱۰ نمره منفی برای وسیله نقلیه شخصی و ۲۰ نمره هم برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده که این نمرات منفی از دیگر ردیف‌های جریمه بیشتر است.

سرهنگ کشیر یادآور شد: همچنین برای تخلف سرعت ۳۰ کیلومتر بیشتر از حد مجاز نیز ۲۰۰ هزار تومان جریمه و پنج نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۱۰ نمره منفی نیز برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تخلف عبور از محل ممنوع نیز ۹۰ هزار تومان اعمال قانون و چهار نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۶ نمره منفی نیز برای وسایل نقلیه عمومی در پی خواهد داشت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همچنین تخلف تجاوز به چپ از محور راه نیز ۷۵ هزار تومان جریمه و پنج نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۹ نمره نیز برای وسایل نقلیه عمومی دارد.

جدول تخلفات حادثه ساز| ۴۰۰ هزار تومان برای رانندگی در حالت مستی

 

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.