بازاری پر از کالاهای تقلبی

مشتری می‌گوید، به سبب روغن نامرغوب و تقلبی که برای خودرویش مصرف شده و قیمتی برابر قیمت نمونه اصلی داشته، خودرو دچار مشکل شده و بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان بر روی دست وی، هزینه گذاشته است.

قطعه نیوز: قطعات یدکی خودروی تقلبی که قرار بود با طرح شناسه کالا، دیگر در بازار جایی نداشته باشد، طی روزهای اخیر مشتریان زیادی را دچار مشکل کرده و تعمیرکاران خودرو نیز از مراجعه خودروهای با آسیب جدی، گلایه دارند و در نهایت مسوولان مربوطه نیز معتقدند نواقصی در اجرای این طرح و فعالیت سامانه وجود دارد که به زودی رفع خواهد شد.

ایسنا در این باره گزارش داده که تعداد زیادی از مردم طی چند وقت اخیر با مراجعه به مراکز مختلف شورای اختلاف از قطعات تقلبی موجود در بازار شکایت کرده‌اند. یکی از این مشتریان می‌گوید که حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای خودروی خود هزینه کرده، اما هنوز مشکل خودرویش حل نشده است. مشتری دیگری می‌گوید، به سبب روغن نامرغوب و تقلبی که برای خودرویش مصرف شده و قیمتی برابر قیمت نمونه اصلی داشته، خودرو دچار مشکل شده و بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان بر روی دست وی، هزینه گذاشته است. از سوی دیگر، تعمیرکاران نیز از این موضوع گلایه دارند و اعلام می‌کنند که تعداد زیادی خودرو برای تعمیر به مراکز آنها مراجعه می‌کند که خودرو به دلیل نصب قطعه یدکی تقلبی، دچار مشکل شده است.

سید احمد حسینی، رییس اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی خودرو، تصریح کرد: در انتهای زنجیره، کدهای شناسه کالا و کدهای رهگیری از زنجیره خارج نمی‌شود. بسیاری از این شناسه‌ها متاسفانه مورد تقلب قرار می‌گیرند و شناسه غیراصلی بر روی محصول درج می‌شود. در حالی که مسوولان راهکار جلوگیری از این تقلب در بازار را، فعالیت دقیق و کامل سامانه جامع تجارت می‌دانند، اما شنیده می‌شود که متاسفانه اجرای طرحی که بالغ بر یک سال از ابلاغ آن گذشته، صورت نمی‌گیرد.

در حالی که به تاکید امین کلاهدوزان،رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت شروع رسمی سامانه، از ۳۰ بهمن ماه سال گذشته با ابلاغ معاون اول رییس‌جمهوری اتفاق افتاده است، اما چندی پیش عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که تاکنون نواقصی در اجرای این طرح و فعالیت سامانه جامع تجارت وجود داشته که در حال رفع است.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، اما در این رابطه ابراز امیدواری کرده است که همانطور که شفافیت طی ماه‌های گذشته در تولید و تولیدکنندگان ایجاد شده است، در حوزه توزیع‌ و مصرف‌کنندگان نیز حاصل شود و رسمیت پیدا کند.

گفته می‌شود که پیوستن واحدهای تعمیرگاهی به سامانه‌ فروشگاهی، می‌تواند تا حدود بسیاری در کاهش این تخلفات، موثر واقع شود.

 

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.