۴ مدل خودروی روسی رونمایی شد

دو نسخه استیشن و سدان از مدل ویستا، سدان اقتصادی گرنتا و شاسی بلند دو دیفرانسیل نیوا تراول خودروهای تازه وارد روسی به بازار ایران هستند.

قطعه نیوز: امروز سیزدهم آذر ماه چهار محصول شرکت لادا توسط نیکا خودرو در حاشیه دومین نمایشگاه اوراسیا رونمایی شد. دو نسخه استیشن و سدان از مدل ویستا، سدان اقتصادی گرنتا و شاسی بلند دو دیفرانسیل نیوا تراول خودروهای تازه وارد روسی به بازار ایران هستند.

لادا یک خودروسازی روسی است که در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد و در طول دوره فعالیتش تا کنون با خودروسازان به نامی همچون فیات، داچیا و به خصوص رنو همکاری داشته است. رنویی ها بعد از جنگ اخیر، روسیه را ترک کردند و سهام شراکتشان با لادا را نیز به دولت روسیه واگذار کردند. اکنون بازار ایران پس از سالیان سال قرار است دوباره شاهد حضور لادا باشد. شرکت نیکا موتور چهار محصول پر فروش این برند روسی را برای بازار ایران در نظر گرفته است.

محصولات لادا اولین و احتمالا تنها خودروهای روسی وارداتی به ایران خواهند بود.  خودرو وستا در دو کلاس سدان و استیشن که بر پایه پلتفرم های رنو طراحی شده و از موتور های ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ و. ۱۶ سوپاپ با خروجی ۹۰ و ۱۰۶ اسب بخار بهره می برد و به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز شده است، خودرو سدان گرنتا به عنوان اقتصادی ترین گزینه وارداتی از این برند که بر پایه پلتفرم لوگان رنو طراحی شده و از موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۹۰ اسب بخاری و گیربکس دستی ۵ سرعته بهره می برد و در نهایت خودرو شاسی بلند نیوا به عنوان یک خودرو دو دیفرانسیل شاسی مستقل با موتور ۱.۷ لیتری تنس طبیعی ۸۳ اسب بخاری و گیربکس ۵ سرعته دستی، چهار خودرو وارداتی لادا برای بازار ایران هستند.

روس ها بسیار به خودرو نیوا تروال عرق دارند به همین دلیل همان موتور ۱.۷ لیتری ۸۳ اسب بخاری را همچنان بر روی نیوا نصب می کنند اما زمزمه ها خبر می دهد که قرار است در سال آینده بر روی این خودرو یک موتور ۱.۸ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک CVT نصب شود.

احتمالا دو خودرو نیوا تراوال و وستا استیشن زودتر از بقیه به بازار ایران خواهند رسید. این خودروها احتمالا تا پایان سال جاری در سامانه عرضه می شوند اما در خصوص قیمت و زمان دقیق عرضه آن هنوز هیچ اطلاعاتی از سوی نیکا موتور اعلام نشده است. اما شاید بد نباشد بدانید که قیمت پایه خودروهای روسی نسبت به هم کلاس های دیگرشان بالاست و احتمالا این خودروها با قیمت چندان ارزانی در بازار ایران عرضه نخواهند شد.

 

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.