کاهش ۲۱ تا ۶۹ درصدی قیمت ۱۸ خودرو در بازار + جدول

جدیدترین آمار وزارت صنعت میزان کاهش قیمت خودروها طی ۷ ماه امسال اعلام شد.

قطعه نیوز: براساس آمار، بازار خودرو کشور در ماه‌های گذشته به دور از تلاطم، تنش و جهش قیمتی بوده است، در واقع با توجه به سیاست‌های دولت برای افزایش تولید خودرو، عرضه خودرو در سامانه یکپارچه براساس فرآیند نوبت‌دهی، قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت و ثبات نسبی قیمت ارز، این بازار آرامش خود را حفظ کرده است و حتی شاهد کاهش قیمت خودروهای تولیدی و مونتاژی در بازار بوده‌ایم.

* گزارش وزارت صمت از تاثیر مصوبات شورای رقابت در بازار خودرو

سپهر دادجوی توکلی نیز امروز با انتشار متنی در فضای مجازی، گزارش وزارت صمت از تاثیر مصوبات شورای رقابت در بازار خودرو را منتشر کرد.

در ادامه این متن آمده است: این گزارش مفصلی است از معاونت حمل و نقل؛ هدف نخست دستورالعمل تعادل عرضه و تقاضا در این بازار بوده. به نظر می‌رسد گام نخست علیرغم تمام هجمه‌ها در بازار تاثیر درستی داشته است.

در ادامه این متن، در جدولی میزان کاهش قیمت خودروها از زمان افزایش قیمت کارخانه به تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ توسط شورای رقابت اعلام شده است.

براساس این گزارش قیمت بازار انواع خودروهای تولیدی و مونتاژی در بازه زمانی ۷ ماهه فروردین تا آبان ماه امسال، کاهش قابل توجهی داشته است، مثلا‌ قیمت بازار KMZT8 به میزان ۶۹ درصد، لاماری ایما به میزان ۵۷ درصد، دیگینیتی پرایم ۵۶ درصد، رانا پلاس ۳۵ درصد، تارا دستی ۲۹ درصد، شاهین تیپ ۳  به میزان  ۲۴ درصد کاهش داشته است.

 

منبع فارس

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.