بهره برداری از هفتمین پرس پخت تایر سواری رادیال در کویرتایر

قطعه نیوز: هفتمین پرس پخت تایر سواری رادیال که به دست توانمند تیم فنی کارخانه کویرتایر طراحی وساخته شده بود در مراسمی به بهره برداری رسید.

این دستاورد درمراسمی با حضور صالحی نیا معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، حجت الاسلام عبادی نماینده مردم شهرستان های بیرجند،خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، شهرکی رئیس سازمان صمت استان ، جرجانی مدیرکل دفتر جذب وسرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی و زینلی مدیرعامل شرکت کویر تایر افتتاح ومورد بهره برداری قرارگرفت.

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: طراحی قطعات مکانیکی، سیستم های برقی، تاسیساتی، پنوماتیکی، هیدرولیکی و ساخت قطعات مکانیکی این پرس پخت تایر توسط تیم واحد فنی شرکت کویر تایر انجام شده است.

مهندس زینلی بابیان اینکه این دستگاه در سه ماه ساخته شده، ظرفیت تولید ۲۵۰حلقه لاستیک در روز را دارد اظهارکرد: قیمت تمام شده این پرس پخت یک میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان و قیمت مشابه خارجی آن دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی طراحی وساخت پرس های پخت تایر در این کارخانه را گامی بلند در خودکفایی صنعت کشور برشمرد وخاطر نشان کرد: ۳دستگاه پرس پخت تایر رادیال سواری دیگر نیز در مراحل نصب وراه اندازی قرار دارد که طی ماه جاری به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر با بیان اینکه سالانه ۲۷ هزارتن لاستیک در این واحد صنعتی تولید می شود  گفت: با اجرای طرح توسعه ۱۰ هزار تن تایر رادیال سواری به این ظرفیت این کارخانه افزوده می شود.

وی سهم کویرتایراز صنعت تایر سواری در کشور به لحاظ وزنی ۲۳ درصد و کل صنعت تایر را ۱۱ درصد عنوان کرد وگفت: سهم تعداد حلقه تولیدی شرکت کویرتایر از کل بازار تایر سواری ایران  ۳۳ درصد است.

زینلی، با بیان اینکه ۳۷ درصد تایر رادیال خودروسازان را کویرتایر تامین می کند افرود: سهم ریالی فروش کویرتایر از کل بازار تایر سواری ایران ۱۵ درصد است.

معاون وزیرصمت ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در این مراسم گفت: کویرتایر خراسان جنوبی را به یکی از قطب های اقتصادی و تولیدی تبدیل کرده است.

  صالحی نیا،با اشاره به اینکه کویرتایرظرفیت خوبی را در استان به لحاظ اشتغال فراهم کرده است، گفت: پیگیری می کنیم  تا طرح توسعه این کارخانه هرچه زودتر اجرایی شود وانشالله در سال آینده،شاهد افتتاح طرح توسعه این کارخانه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای طرح توسعه کویرتایر فراهم است تصریح کرد: با پیگیری هایی که انجام خواهیم داد با اجرای طرح توسعه تعداد اشتغال افزایش و تولیدات این کارخانه جایگزین محصولات خارجی وارداتی خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.