اقدام اورژانسی مقیمی در ایران خودرو

قطعه نیوز: فرشاد مقیمی مدیر عامل جدید ایران خودرو در روزهای نخست فعالیت ش در بزرگترین شرکت تولید کننده خودرو برنامه هایی را در راس کارهای خود قرار داده که از آن به عنوان اقدام اورژانسی مقیمی یاد می شود.

توقف پیش فروش ها به روش فعلی

دلیلی ندارد وقتی که تقاضا برای خرید خودرو بالاست و چشم اندازی از شاخص های کلان اقتصاد ایران در کوتاه مدت وجود ندارد، یک بنگاه اقتصادی چوب حراج به محصولات خود زده و خودرو را قسطی به فروش برساند.

عملیاتی کردن فروش فوری مستقیم با قیمت رقابتی در حاشیه بازار

این کار سبب خواهد شد تا نیازمندان واقعی به خودرو بدون واسطه و با قیمتی تعادلی اقدام به خرید خودرو کنند.

دفاع از کوتاه کردن دست دخالت سازمان حمایت، تعزیرات و شورای رقابت

تجربه نشان داده که نهادهای سوسیالیستی با تفکرات مارکسیستی خود فقط به دنبال سرکوب قیمت هستند. این نهادها نگاه کوتاه مدت و پلیسی به اقتصاد دارند و باید دستشان از دخالت در اقتصاد کوتاه شود.

اعتقاد به اینکه نماینده سهامداران است نه وزیر صنعت و دولت

شاید شخص وزیر یا برخی اعضای دولت در انتخاب مدیرعامل ایران خودرو نقش داشته اند اما او بهتر است بداند که اینک رئیس یک بنگاه بزرگ اقتصادی است و فرمان پذیری را کنار بگذارد.

دوری از اقدامات پوپولیستی و مقابله با بخشنامه های فرمایشی

اینکه هر فرد با امضای یکی از مقامات بخواهد در این صنعت شاغل شود یا امتیازی بگیرد باید برای همیشه ریشه کن شود. استخدام ها بهتر است از طریق آزمون و انجام مصاحبه و فراخوان عمومی صورت گیرد نه توصیه و اجبار.

جا انداختن این فرهنگ که خودروساز، شهرداری نیست تا وظیفه تامین نیاز مردم به حمل و نقل عمومی را به هر قیمتی بر عهده گیرد

خودروساز موظف است خودروهای با کیفیت بسازد و در اختیار نهادها قرار دهد. تعیین کرایه ها و یارانه ها به عهده سایر نهادهاست. محصول خودروسازان باید به قیمت واقعی از سوی شهرداری ها خریداری شود. اگر محصولشان گران است و کم کیفیت از طریق واردات جبران کنند، اگر قیمتش مناسب است و کیفیت لازم را دارد پولش را بپردازند.

نهادینه کردن این موضوع که قرار نیست هر فردی که توان مالی ندارد صاحب خودرو شود

خودرو با کیفیت هزینه بر است و پول آن باید از سوی مشتری تامین شود. هر کس خودرو خوب می خواهد باید تلاش کند تا به آن برسد.

هدایت ایران خودرو به سمت خودروهای با کیفیت، استاندارد و جدید با قیمت واقعی

نمی توان توقع داشت خودروی با کیفیت و امکانات مناسب ساخته شود اما چیزی به قیمت آن اضافه نشود. مردم در حال حاضر با استفاده از بنزین هزار تومانی بزرگترین یارانه را می گیرند و بهتر است خودروساز خود را درگیر یارانه دادن نکند. خودروساز بنگاه اقتصادی است نه بنگاه خیریه.

تلاش برای حداقل سازی نفوذ دولت، نهادهای حکومتی و سیاسیون در صنعت خودرو

بهتر است هر نامه و توصیه ای از سوی سیاسیون رسانه ای شود تا کسانی که در راه تولید رقابتی و امور داخلی بنگاه ها دخالت می کنند شناسایی شوند.

توجیه افکار عمومی در خصوص قیمت تمام شده خودروها و پیشنهاد کاهش تعرفه واردات

چرا خودروسازان از کاهش تعرفه می ترسند. هیچ خودروسازی در دنیا نمی تواند با تعرفه صفر با خودروسازان داخلی رقابت کند. پس بهتر است این منت را از سر خود بردارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.