محدودیت های گارانتی خودرو به زیر ۲ سال لغو شد

در نامه جدیدی که سازمان حمایت به خودروسازان ابلاغ کرده است محدودیت های گارانتی ابطال شده و از این تاریخ گارانتی خودرو فقط دوساله است.

قطعه نیوز: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال بخشنامه جدید دوره گارانتی خودرو را مورد بازبینی قرار داده و اعلام کرد: “دوره تضمین نمی تواند کمتر از دو سال از زمان تحویل خودرو به مصرف کننده یا کارکردی برابر با ۴۰ هزار کیلومتر باشد. مبنای گارانتی به کلیه خودروها اینگونه باید قرار گیرد“.

در نامه جدیدی که سازمان حمایت به خودروسازان ابلاغ کرده است چند نامه قبلی که در رابطه با دوره گارانتی ابطال شده و از این تاریخ گارانتی خودرو فقط دوساله است.

یکی از نامه های لغو شده مربوط به ۶ بهمن سال ۱۳۹۹ است که براساس آن سازمان حمایت اعلام کرده بود که مشتریان باید حداکثر ظرف مدت ۵ ماه از تاریخ و یا حداقل هزار کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی شرکتهای خودروساز مراجعه کنند.

علاوه بر این در نامه دیگری مورخ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ اعلام شده بود شرط حداکثر ظرف ۵ ماه از تاریخ تحویل خودرو و یا حداقل هزار کیلومتر کارکرد برای فعال سازی گارانتی باید حذف شود چرا که شرایط عرضه خودرو تغییر کرده و برای رفع مشکلات و کاهش شکواییه ها این موضوع ابطال می گردد.

همچنین در ۱۴ اردیبهشت ماه امسال سازمان حمایت به شرکتهای خودروسازی ابلاغ کرده بود در صورتی که مصرف کننده به نمایندگی های شرکت مراجعه و مالکیت خودرو مذکور از زمان تحویل خودرو از زمان کارخانه تغییر نیافته باشد اعمال محدودیتهای سرویس اولیه تا سه ماه و یا هزار کیلومتر کارکرد برای سرویس اولیه فاقد وجاهت قانونی بوده و شرط مذکور تنها در ارتباط با خودروهایی اجرایی خواهد گردید که مالکیت خودرو از زمان تحویل خودرو تا زمان اولین مراجعه به نمایندگی جهت سرویس اولیه تغییر یافته باشد.

 

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.