تسلای قرمز به آمریکا نرفت

تسلا مدل ۳ سدان بازسازی شده خود را پس از یک روز عرضه در چندین کشور برای اولین‌بار در نمایشگاهی در پکن برای عموم به نمایش گذاشت.

قطعه نیوز: این خودروساز آمریکایی نسخه قرمز آتشین از این خودرو را به نمایش گذاشت که اولین تغییر در خط تولید خودروهای انبوه خود از زمان عرضه پرفروش‌ترین خودروی جهانی خود، مدل Y، در سال ۲۰۲۰ است.

سهام تسلا پس از اینکه این خودروساز برقی مدل ۳ بازسازی شده و ساخت چین را با قیمت بالاتر رونمایی کرد، حدود ۶ درصد سقوط کرد. عرضه سدان جدید مدل ۳ برای اولین بار است که این خودروساز خودرویی را در چین قبل از ایالات‌متحده عرضه می‌کند.

این خودرو در کارخانه تسلا در شانگهای تولید می‌شود و با قیمت اولیه ۱۲ درصد بالاتر از مدل قبلی در چین عرضه می‌شود. همچنین به بازارهای دیگر آسیا، اروپا و خاورمیانه صادر خواهد شد.

افزایش قیمت پایه مدل ۳، پرفروش‌ترین مدل تسلا پس از Y می‌تواند به محافظت از حاشیه سود کمک کند اما کاهش قیمت برای خودروهای پریمیوم آن، رقابت شدیدی را که سازندگان خودروهای برقی به خصوص در چین با آن مواجه هستند، برجسته می‌کند.

مدل ۳ جدید، اولین تغییر تسلا در خط تولید خودروهای انبوه خود از زمانی است که پرفروش‌ترین خودروی جهانی خود، مدل Y را در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد.

سام ابولسامید، تحلیلگر Guidehouse Insights گفت که طراحی بیرونی مدل ۳ به روز شده تفاوت چشمگیری با مدل قبلی ندارد. او افزود بازار بر این باور است که این ممکن است برای احیای فروش در مواجهه با کاهش تقاضا و افزایش رقابت کافی نباشد. تسلا تاریخ عرضه مدل ۳ جدید را در ایالات‌متحده اعلام نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا همچنین اعلام کرد که این مدل جدید را در نمایشگاه خودروی مونیخ آلمان که روز سه‌شنبه افتتاح می‌شود، به نمایش خواهد گذاشت.

 

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.