تکذیب استفاده از قطعات لوازم یدکی استوک در خودرو

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: لوازم استوک به هیچ عنوان دارای استاندارد نیست و از نظر فنی استفاده از لوازم دست دوم رد است.

قطعه نیوز: علیرضا نیک آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: با توجه به بررسی بازار مصرف قطعات خودرو، قطعاتی مانند لنت ترمز، شمع موتور، دیسک و صفحه کمک فنر بیشترین مصرف و خرید را در بازار از سوی مردم دارند.

به گفته وی، تاکنون دیده نشده که قطعات خودرو دست دوم یا به اصلاح استوک در بسته بندی استفاده شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت: لوازم استوک به هیچ عنوان دارای استاندارد نیست و از نظر فنی استفاده از لوازم دست دوم رد است چرا که می تواند با جان مردم بازی و به خطر بیاندازد.

به گفته وی، بنده این فرضیه را رد می‌کنم که لوازم یدکی استوک در خودرو‌ها استفاده می‌شود چراکه با تصادف یا خراب شدن خودرو، قطعه کارایی خود را از دست می دهد.

نیک آیین در خصوص قیمت بالای قطعات نو خودرو‌های خارجی گفت: با توجه به وضعیت ارز و نوسانات آن در کشور و قیمت بالای قطعات خودرو‌های خارجی، مصرف‌کنندگان این خودرو‌ها قطعات خود را از طریق منابع و مراکز مجاز تامین می‌کنند.

وی گفت: واردکنندگان قطعات یدکی چه خودروسازان یا بازرگانان کمبود بازار لوازم یدکی خودروهای خارجی را جبران می کنند و امروز قیمت لوازم یدکی رو به کاهش است و خوشبختانه خودرویی به علت نبود قطعه متوقف نشده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.