الزام شماره‌گذاری خودرو و موتورسیکلت به دریافت مجوز از ستاد نوسازی خودرو

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرد که شماره‌گذاری انواع خودروها و موتورسیکلت‌های نو شماره بدون دریافت مجوز ستاد نوسازی ناوگان واسقاط خودروهای فرسوده ممنوع است.

قطعه نیوز: پس از آنکه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ارائه گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی (اعم از نو و کارکرده) را ضروری اعلام و تاکید کرد که تا زمان تصویب آیین‌نامه، در ازای شماره‌گذاری هر دو خودروی وارداتی بایستی گواهی اسقاط یک خودروی فرسوده ارائه شود، حال این سازمان تاکید کرده است که شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های نوشماره، بدون دریافت مجوزِ ستاد نوسازی ناوگان واسقاط خودروهای فرسوده ممنوع است.

طبق اعلام این سازمان، مهران سالاریه، رئیس سازمان نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاحیه این ماده، اظهار کرد: بر اساس این قانون یکی از ارکان شماره‌گذاری وسائط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است.

وی افزود: بر این اساس تمامی وسائط نقلیه نو شماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شماره‌گذاری یا مشمول ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت وجه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

سالاریه اظهار کرد: در این رابطه، مکاتبه‌ای با رئیس پلیس راهور فراجا صورت گرفته تا الزام دریافت مجوز ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در فرآیند شماره‌گذاری خودروهای نوشماره لحاظ شده و هیچ خودرویی خارج از این فرآیند شماره‌گذاری نشود.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در پایان تاکید کرد: تولیدکنندگان یا واردکنندگان انواع خودرو باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره‌گذاری محصولات خود طی کنند.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.