متقاضیان واردات اتوبوس دست دوم کارت بازرگانی ندارند

در فاصله حدود ۴۰ روز مانده به اربعین ۱۴۰۲، نشست هم‌اندیشی برای تسریع در تامین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق واردات برگزار شد.

قطعه نیوز: حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هدف از برگزاری این نشست را تسریع در فرایند اجرای مصوبه هیئت وزیران در خصوص واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری ویژه جابه‌جایی زائران اربعین ۱۴۰۲ و تدوین فرایندهای دستگاه‌های مربوطه با نگاه هم‌افزایی و تسهیل‌گری اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به این‌که واردات بر طبق قوانین جاری، مستلزم داشتن کارت بازرگانی است، در این مرحله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اسرع وقت متقاضیان دارای کارت بازرگانی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌کند و این وزارتخانه تسریع لازم را در فرآیند ثبت سفارش انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که اکثر متقاضیان واردات خودرو، شرکت‌ها و رانندگان مسافربری، فاقد کارت بازرگانی هستند و اخذ کارت بازرگانی منوط به طی تشریفات اداری زمان‌بر است، ادامه داد: بر اساس پیشنهاد دفتر مقررات صادرات و واردات خودرو وزارت صمت و برای تسریع در اتخاذ تصمیم در این زمینه مقرر شد علاوه بر پیگیری وزارت صمت، مراتب توسط وزارت راه و شهرسازی برای اخذ صدور کارت بازرگانی با روش جایگزین سریع الاقدام مانند صدور کارت بازرگانی موقت و با ثبت سفارش بنام متقاضیان از معاون اول ریاست جمهوری نیز پیگیری خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در این نشست پیشنهاد شد سامانه” آر .پی .اف” در مورد فرآیند واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال با هدف سریع، تسهیل، شفاف سازی و مستندسازی تمام فعالیت ‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.