استاندارد اجباری برای یک‌هزار قطعات خودرویی می رسد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: مطابق هدفگذاری انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد استانداردهای اجباری برای قطعات خودرو به یک‌هزار می‌رسد.

قطعه نیوز: مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگویی درباره استاندارد اجباری قطعات خودرو افزود: زمانی که کار تعیین استاندارد اجباری برای قطعات خودرو را شروع کردیم کمتر از ۵۴ قطعه استانداردسازی شده بود، در حالی که خودرو متشکل از چند هزار قطعه است.

دبیر شورای‌عالی استاندارد گفت: هدف‌گذاری شده تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد استانداردهای اجباری برای قطعات خودرو را به یک‌هزار برسانیم؛ البته این کار ساده ای نیست و پشتوانه علمی و فناورانه می خواهد که عزم ما برای انجام این کار جزم است.

اسلام‌پناه درباره استانداردهای اجباری ۸۵ گانه خودرو، گفت: این استانداردها جزو استانداردهای ایمنی و عملکردی است که طبق دستور رئیس جمهور و قانون باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی باید بالا برود و این خواست و حق مردم است، ادامه‌داد: اگر این مسیر در سال های گذشته پیموده می شد، شاهد مسائل و مشکلات کنونی در صنعت خودرو نبودیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تعدادی از خودروسازها الزامات ۸۵ گانه را بر تولیداتشان منطبق کرده اند، گفت: فرصت لازم را برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه به خودروسازان داده ایم. امیدوارم که بقیه خودروسازان هم این استانداردها را رعایت کنند و خواست مردم درباره کیفیت و ایمنی محصول را پاسخ دهند.

وی در پاسخ به اینکه آیا خط تولید خودرویی متوقف می شود یا خیر، تصریح کرد: اگر خودروسازان استانداردها را رعایت نکنند برابر قانون عمل می شود، به کمیسیون ماده ۴۲ قانون فراخوانده می‌شوند و به آنها تذکر داده می‌شود.

در رعایت استانداردهای اجباری، قانون فصل‌الخطاب است

این مقام مسئول همچنین درباره موضوع واردات خودرو گفت: از همان روز نخست که مقرر شد مجوز واردات صادر شود، از آن استقبال کردیم و آن را کمکی پایدار، رقابتی و انحصارشکن برای اقتصاد کشور و بازار خودرو دانستیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: امروز سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شکست انحصار موجود، شرایط را برای واردات خودرو به‌گونه‌ای رقم زده که میلیون‌ها خودرو می‌تواند وارد کشور شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.