آمریکایی‌ها هم برای تامین برق خودروهای الکتریکی مشکل دارند

نائب رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: امروز حتی کشوری نظیر آمریکا نیز با معضل تامین برق برای خودروهای الکتریکی خود مواجه است، لذا این موضوع شاخصی مهم در تولید و اشاعه استفاده از این قبیل خودروها در کشورمان است.

قطعه نیوز: مهدی مطلب‌زاده افزود: تفاوت اصلی خودروهای الکتریکی و درون‌سوز در قوای محرکه آنها و باتری است. به‌طوری که اجزا و قطعاتی همچون بدنه، اکسل، جعبه فرمان، ترمز دستی و غیره آنها قابلیت تولید داخل دارد.

وی بیان‌داشت:‌ پتانسیل لازم برای ساخت موتور خودروهای الکتریکی در کشور وجود دارد، اما باید برای تقویت زیرساخت‌ها تلاش کرد.

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان ادامه‌داد: برای ساخت باتری این خودروها نیز توان و پتانسیل وجود دارد، اما در تیراژ بالا نیازمند همکاری‌های خارجی است.

وی با اشاره به اینکه امروز کشوری نظیر آمریکا نیز با معضل تامین برق برای خودروهای الکتریکی خود مواجه است، این موضوع را شاخصی مهم در تولید این دسته از خودروها در کشورمان عنوان کرد و گفت: علاوه بر لزوم تقویت ظرفیت تولید برق در کشور، نیازمند ایستگاه‌های شارژ هستیم.

برپایه این گزارش، پیش از این عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با همکاری شهرداری تهران، وزارتخانه‌های کشور، نفت و نیرو، برنامه داریم تا پایان سال شاهد حضور ۲۰۰‌هزار موتورسیکلت و ۵۰ هزار خودروی برقی در شهر تهران باشیم.

همچنین پیشتر منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در گفت‌وگویی درخصوص اینکه آیا زیرساخت‌های استفاده از خودروی برقی در ایران وجود دارد یا خیر، گفت: این موضوع در گام نخست به یک راهبرد و مطالعه جامع و کامل نیاز دارد که خوشبختانه این مطالعات از پنج سال قبل در معاونت علمی و فناوری شروع شده است.

وی افزود: همه ذی‌نفعان این موضوع مانند وزارت نیرو، وزارت ارتباطات، دانشگاه‌ها، قطعه‌سازان و صنایع در همه جلساتی که پیرامون این موضوع برگزار شد شرکت کردند و در نهایت به یک جمع‌بندی و نقشه راه اولیه رسیدند.

منطقی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته استفاده از خودروهای برقی را از خودروهای عمومی شروع می‌کنند، گفت: هم اکنون نقشه‌راه این موضوع در کشورمان تهیه شده و برای خودروهای عمومی نیز تصمیم‌گیری شده است.

این مقام مسوول ادامه‌داد: شهرداری تهران داوطلب شده که برای داشتن هوای پاک، این کار را انجام دهد و برای پیاده‌کردن این مدل ایستگاه‌هایی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و هم اکنون در حال ورود به کارهای اجرایی است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.