عملکرد شرکت‌های بازرسی وارد فضای رقابتی می‌شود

با رفع انحصار و صدور مجوزهای تازه در حوزه کنترل کیفیت خودرو

قطعه نیوز: در حوزه ارزیابی و بازرسی کیفیت و استاندارد به خصوص در حوزه خودرو بیشتر نام یک یا دو شرکت بسیار شناخته شده است. این در حالی است که طی سال‌های گذشته شرکت‌های دیگری نیز فعالیت در این حوزه را آغاز کرده‌اند. اما شاید مانند تمام حوزه‌های دیگر، فعالیت‌های شرکت‌های خصوصی نسبت به شرکت‌ها دولتی، نیمه‌دولتی و یا و خصوصی وابسته به دولت، کمتر جلب توجه می‌کند.

شرکت بازرسی بین‌المللی آذرستاویز به عنوان یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه بازرسی استاندارد و کیفیت که حدود ۹ سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد، در زمینه صدور و ارائه گواهی تایید نوع خودرو، موتورسیکلت، لیفتراک و جرثقیل، ماشین‌آلات کشاورزی و… فعالیت می‌کند.

یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز»، عنوان کرد: «سایر شرکت های ارزیابی و کنترل کیفیت مدت‌ها است در زمینه بازرسی بخش‌های مختلف فعال هستند. بر این اساس ما طی دو سال گذشته تلاش کرده ایم در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده و در کنار شرکت های دیگر حضور داشته باشیم.»

وی با بیان اینکه در این مورد دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم‌گیری می کند، اظهار کرد: «ما مدارک خود را به طور کامل ارائه کرده‌ایم. دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه در این زمینه همکاری خوبی با شرکت‌ها دارد و امیدواریم هرچه زودتر با درخواستی که ارائه کرده‌ایم موافقت شود.»

نبی‌زاده در ادامه تاکید کرد: «یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه تا چند سال قبل به عنوان یک شرکت دولتی شناخته می‌شد که بازرسی کیفیت همه خودروها را تنها همین شرکت بر عهده داشت. اما از زمانی که این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد، انحصار از میان رفت و امکان فعالیت برای شرکت‌های دیگر نیز در این حوزه ایجاد شد. این مساله اتفاق خوبی است که می‌تواند به ایجاد رقابت در این فضا نیز بیانجامد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.