سازمان تعزیرات باید از گرانفروشی و فروش روغن‌های تقلبی در بازار جلوگیری کند

قطعه نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی روغن موتور، گفت: از یک سو سازمان تعزیرات باید از گرانفروشی و فروش روغن‌های تقلبی در بازار جلوگیری کند و از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت زمینه افزایش تولید و عرضه به بازار و در نتیجه کاهش قیمت‌ها را فراهم کند.

سیدجواد حسینی کیا با بیان اینکه کیفیت روغن موتورهای ایرانی  در برخی موارد از همتایان خارجی بهتر است، افزود: تولیدکنندگان روغن موتورهای داخلی نباید با بهانه‌هایی مانند افزایش نرخ ارز قیمت محصولات خود را افزایش دهند چراکه مواد اولیه موردنیاز برای تولید روغن موتور از داخل تامین شده و متاثر از نرخ ارز نیست.

وی با انتقاد از افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو، اظهار کرد: در هر خودرو یک هزار و دویست قطعه به کار رفته که بخشی از آن وارداتی است و قیمت آنها در اثر نوسانات ارزی، تغییر می‌کند، بهترین راهکار برای جلوگیری از افزایش روزانه قیمت قطعات یدکی خودرو، تعمیق داخلی‌سازی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل را راهکار مناسبی برای کاهش قیمت قطعات یدکی دانست و یادآور شد: در هفته نخست این نمایشگاه قراردادی بالغ بر ۴۸۵ میلیون یورو بین قطعه سازان و خودروسازان به امضا رسید تا زمینه ساخت قطعات وادراتی در داخل فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: وزارت دفاع نیز برای تولید قطعات موردنیاز خودروسازان وارد میدان شده است چراکه این وزارتخانه ظرفیت ساخت ۱۴۷ قطعه‌ی موردنیاز تولید خودرو را دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با تولید قطعات یدکی در داخل زمینه کاهش قیمت‌ها فراهم می‌شود چراکه عرضه به بازار افزایش پیدا کرده و دست دلالان برای سوداگری کوتاه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.