جزئیات اولویت تخصیص خودروی وارداتی برای۳۴ هزار نفر

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: با وجود ثبت نام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طرح واردات خودرو، در نهایت به دلیل اشتباهات افراد و همچنین اشتباهات بانک‌ها در وکالتی کردن حساب‌ها در مجموع ۳۴ هزار نفر در اولویت قرار گرفتن

قطعه نیوز: مهدی ضیغمی در نشست خبری با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد برای ثبت نام در خودروهای وارداتی به دلیل اشتباه بانک یا اشتباه خودشان حساب را وکالتی نکرده و تعداد قابل توجهی که هم حساب را وکالتی کرده بودند ثبت نام نکردند، گفت: در نهایت بعد از بررسی ثبت نام‌ها، از بین ۱۲۰ هزار نفر، ۳۴ هزار نفر در اولویت قرار گرفتند.

وی گفت: حدود ۱۵ درصد متقاضیان در بحث وکالتی کردن شماره حساب‌ دچار اشتباه شدند، اما برای افرادی که اعتراض دارند امکان مکاتبه و نامه‌نگاری و تحویل آن به دبیرخانه وزارت صمت یا تماس با سامانه ۱۲۴ با درج کد ملی، شماره تلفن همراه و مشکل پیش‌آمده وجود دارد.

ضیغمی، درباره افرادی که به دلیل وکالتی نشدن حسابشان در ثبت نام دچار مشکل شده‌اند، گفت: اگر این افراد بتوانند نامه‌ای از بانک دریافت کنند که نشان دهد اشتباه از بانک بوده، می‌توانند در سامانه شکایت کنند تا بررسی شود.

مدیر طرح واردات خودرو با بیان اینکه در موضوع انصرافی‌ها، با بانک‌ها در تماس بودیم و فهرست انصرافی ها نیز به بانک‌ها اعلام شد، تصریح کرد: با این وجود برخی بانک‌ها همکاری لازم را در زمینه رفع مسدودی حساب افراد نداشتند، اما تعهد دادند که از امشب این کار را انجام دهند.

ضیغمی با بیان اینکه ۱۱۰۸ دستگاه خودرو از برند چانگان، شامل ۲۴۰ دستگاه چانگان تیپ ۲ و ۸۶۸ دستگاه چانگان تیپ ۳ که در کشور موجود بوده یا به سمت بنادر بارگیری شده‌اند، عرضه خواهد شد، گفت: در تلاشیم که از امشب عرضه آن‌ها آغاز شود. همچنین ۳۰۰ دستگاه خودروی النترا مجوز سازمان ملی استاندارد و گمرک را دریافت کرده‌اند، اما به دلیل فاصله اندک باقی مانده تا عید، پس از تعطیلات نوروز و از پنجمین روز سال جدید عرضه آنها انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون از ۱۱ شرکت از جمله شرکت‌های چانگان، دانگ فنگ، کیا، هیوندایی، سانگ یانگ، نیسان، جتا، فیات، سئات، تویوتا، میتسوبیشی، اپل و داچیا اقدام به ثبت سفارش خودرو شده، اظهار کرد: به جز خودروهای آمریکایی و فرانسوی، در سایر خودروسازان جهانی امکان صادرات خودرو به کشور وجود دارد و ثبت سفارشات آنها انجام شده یا در مرحله ثبت سفارش هستند یا نمونه‌های خودروی آنها وارد کشور شده است. اما انبوه واردات در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با بیان اینکه هر نفر می‌تواند دو اولویت خودرو انتخاب کند، گفت: درباره قیمت‌ها نیز، قیمت علی الحساب برای چانگان تیپ دو ۸۵۰ میلیون تومان و برای چانگان تیپ ۳ حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعلام شده، که این قیمت درب خروج گمرک است و قیمت قطعی در زمان ارسال دعوتنامه برای افراد مشخص خواهد شد. البته قیمت علی الحساب، عمده هزینه‌های ارزش خودرو شامل علی الحساب هزینه‌های ترخیص، حمل و بیمه را شامل خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول وزارت صنعت لیست مربوطه را به شرکت‌های وارد کننده می‌فرستد، پس از آن افراد باید با آن شرکت ها قرارداد بسته، رنگ خودرو را مشخص کرده و مابه التفاوت قیمت را پرداخت کنند. سپس تحویل خودرو حداکثر ظرف سه ماه انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از انجام تحویل خودروهای وارداتی به متقاضیان، امکان ثبت نام مجدد برای خودروهای وارداتی جدید وجود خواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.