افت ۷ تا ۱۳ درصدی قیمت خودروهای داخلی + جدول

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: با ریزش قیمت دلار، قیمت خودروهای داخلی نیز بین ۷ تا ۱۳ درصد و خودروهای مونتاژی مثل هایما و لاماری بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افت کرد.

قطعه نیوز: سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: زمانی که قیمت دلار از کانال ۳۲ هزار تومان فراتر رفت، قیمت خودرو بسیار نجومی شد اما با ریزش قیمت دلار، قیمت خودروهای داخلی نیز بین ۷ تا ۱۳ درصد و خودروهای مونتاژی مثل هایما و لاماری بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افت کرد.

وی گفت: طی ۵ روز گذشته قیمت خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۵۵۵ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان، قیمت خودروی پژو پارس ساده از ۵۵۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان، قیمت خودروی تارا دنده‌ای از ۷۵۰ میلیون تومان به ۶۹۰ میلیون تومان، قیمت تیبا صندوق دار از ۳۵۵ میلیون تومان به ۳۲۷ میلیون تومان، قیمت تیبا هاچبک از ۳۶۵ میلیون تومان به ۳۳۷ میلیون تومان، قیمت کوییک آر دنده‌ای از ۳۷۰ میلیون تومان به ۳۴۲ میلیون تومان و قیمت هایما S7 از یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: نکته این است که همواره افزایش قیمت خودرو خیلی سریع اتفاق می‌افتد اما کاهش آن به صورت لاک پشتی است.

وی ادامه داد: با توجه به بلاتکلیف بودن بازار و امید مصرف کنندگان به کاهش بیشتر قیمت‌ها، خرید و فروش فعلاً در رکود کامل است. حتی با وجود اینکه نزدیک عید هستیم اما مردم منتظر ثبات قیمت دلار و به تبع آن ثبات قیمت خودرو در بازار هستند تا برای خرید مراجعه کنند.

این مقام صنفی در مورد آینده قیمت خودرو، تصریح کرد: اگر قیمت دلار کاهش یابد، قیمت خودرو نیز ریزشی می‌شود زیرا خودرو کالای سرمایه‌ای است و نوسانات بازار ارز تأثیر خود را بر این بازار می‌گذارد.

موتمنی با اشاره به عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، گفت: اگر در سامانه یکپارچه تحویل فوری باشد می‌تواند در بازار تأثیر مثبتی بگذارد اما تحویل‌های یک ساله و… تأثیر چندانی در بازار ندارند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران یادآور شد: به طور کلی در حال حاضر قیمتها در بازار خودرو چه در بخش تولید داخل، چه مونتاژی‌ها و چه کارکرده‌ها ریزشی است. البته قیمتها نسبت به پاییز و تابستان بسیار نجومی بالا رفته اما نسبت به دو هفته گذشته ریزش قیمت را شاهد هستیم.

در جدول زیر قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار آزاد در بازه زمانی ۱۹ دی ماه تا ۲۱ اسفند ماه آمده است؛ البته باید اشاره شود که این قیمت‌ها بر اساس نرخ‌های متوسط اعلامی از سوی فروشندگان جمع آوری شده و ممکن است در مناطق مختلف، قیمت‌های متفاوتی اعلام شود.

خودرو۱۹ دی ماه ۱۴۰۱۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱
سمند LX۴۲۰ میلیون تومان۵۳۰ میلیون تومان
پژو پارس LX۵۱۰ میلیون تومان۶۱۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۴۵۵ میلیون تومان۵۰۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (۹۹) ۴۸۰ میلیون تومان۵۹۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما۴۹۰ میلیون تومان۵۵۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان برقی۵۶۵ میلیون تومان۶۶۰ میلیون تومان
رانا پلاس۴۴۵ میلیون تومان۵۶۰ میلیون تومان
دنا معمولی۵۷۰ میلیون تومان۶۶۰ میلیون تومان
دنا پلاس توربو ۶ دنده‌۶۷۵ میلیون تومان۷۹۰ میلیون تومان
تارا دستی۶۰۰ میلیون تومان۷۵۰ میلیون تومان
هایما S۵یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومانیک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان
هایما S۷یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومانیک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان
سورن پلاس۴۸۵ میلیون تومان۶۰۰ میلیون تومان
ساینا S۳۰۲ میلیون تومان۳۵۰ میلیون تومان
تیبا صندوق دار۲۹۴ میلیون تومان۳۲۷ میلیون تومان
تیبا صندوق دار۲۹۴ میلیون تومان۳۲۷ میلیون تومان
کوییک آر دنده‌ای۳۰۵ میلیون تومان۳۴۲ میلیون تومان
کوییک اتوماتیک پلاس۴۱۲ میلیون تومان۴۵۰ میلیون تومان
شاهین۵۱۰ میلیون تومان۶۲۰ میلیون تومان

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.