کاهش عرضه سیاست خودروساز برای گران‌کردن

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه افزایش قیمت ارز و عرضه قطره‌چکانی از عوامل افزایش قیمت خودرو است، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا نیز به صورت محدود و با قیمت بیشتر از قیمت کارخانه، بر رشد قیمت خودرو اثرگذار شده است.

قطعه نیوز: سعید موتمنی درباره قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: قیمت خودرو در روزهای اخیر افزایش یافته است، اما اگر بخواهم به‌صورت دقیق‌تر عنوان کنم، از آبان سال گذشته تا آبان امسال، قیمت خودرو حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: قیمت خودرو در سال جاری یک بار در اردیبهشت افزایش یافت و پس از آن از اردیبهشت تا شهریور افزایش قیمت به‌ صورت کند انجام می‌شد اما از شهریور به بعد افزایش قیمت خودرو سرعت بیشتری گرفت و اخیر نیز شاهد شدت رشد قیمت‌ خودروها هستیم.

مؤتمنی با تشریح عوامل مختلف مؤثر در افزایش قیمت خودرو، بیان کرد: افزایش قیمت ارز و عرضه قطره چکانی خودرو همواره از عوامل مؤثر بر افزایش قیمت خودرو بوده است، اما اخیرا عرضه خودرو در بورس کالا نیز به عوامل مؤثر بر افزایش قیمت خودرو در بازار اضافه شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: بارها گفته شده بود عرضه خودرو در بورس در صورتی منجر به نتایج مثبت و کنترل قیمت می‌شود که این عرضه به صورت مستمر باشد؛ در شرایط فعلی عرضه خودرو در بورس بسیار محدود است بنابراین قیمت عرضه در بورس از نظر خریداران همان قیمت کارخانه قلمداد می‌شود اما با این تفاوت که قیمت عرضه در بورس بالاتر از قیمت کارخانه است و همین موضوع نیز بر افزایش قیمت در بازار تاثیر‌گذار است.

مؤتمنی اضافه کرد: باوجود ‌رکود کامل در بازار خودرو، قیمت‌ها افزایش یافته است، ‌اصلی‌ترین مشکل در حوزه خودرو عدم تناسب بین عرضه و تقاضا است، اگر این مساله حل شود، قیمت‌ها نیز کنترل خواهد شد.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.