دلیل گرانی روغن موتور در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، گفت: هیچ واحد تولیدی نمی تواند بگوید من روغن را با تاخیر دریافت می کنم چرا که روند عرضه روغن منطقی شده است ولی سوال اینجاست چرا با وجود اینگونه اقدامات، در بازار قیمت روغن نوسان دارد؟

قطعه نیوز: چند ماهیست که بازار فروش روغن موتور با التهابات قیمتی روبروست البته به گفته فعالان بازار افزایش عرضه مستقیم کالا باعث شده تا شوک افزایش قیمت ها در این کالا کاهش پیدا کند اما با وجود تشدید نظارتها و افزایش تولید همچنان بازار با نوسانات قیمتی در روغن موتور روبروست.

محمد آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران می گوید: با تشدید نظارتها و افزایش عرضه طی دو ماه اخیر کاهش ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور در بازار بوجود آمده است و این موضوع تاحد قابل توجهی دستاورد مناسبی به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فروش و عرضه روغن در سامانه جامع تجارت به صورت سازمان یافته انجام می شود، گفت: هیچ واحد تولیدی نمی تواند بگوید من روغن را با تاخیر دریافت می کنم چرا که روند عرضه روغن منطقی شده است ولی سوال اینجاست چرا با وجود اینگونه اقدامات و ساماندهی عرضه روغن همچنان بازار شاهد نوسانات قیمتی است.

این فعال بازار تصریح کرد: به نظر می رسد این موضوع متوجه آن دسته از واحدهای فروش است که فاقد پروانه کسب هستند که تعداد آن واحدها قابل توجه است به نحوی که چون روغن را با واسطه دریافت می کنند در نهایت قیمت های بالایی را به مصرف کنندگان اعلام می نمایند این درحالی است که واحدهای دارای پروانه، روغن را براساس قانون و قیمت مصرف کننده عرضه می کنند و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

آل سارا تصریح کرد: در اتحادیه نظارتهای لازم را برای جلوگیری از فعالیت واحدهای فاقد پروانه کسب انجام می دهیم تا در نهایت بتوانیم با صدور پروانه کسب و یا تعطیلی آنها مانع بروز مشکلات قیمتی در سطح بازار روغن شویم.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.