خودروسازان تمایلی به افشای تامین‌کنندگان قطعات خود ندارند

رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام اینکه خودروساز تمایلی به اعلام منابع تامین کنندگان قطعات خود ندارد، گفت: ما سه شرط برای تغییر تاییدیه های استاندارد به خودروساز اعلام کرده ایم تا تغییرات در تاییدیه های یک ماهه استاندارد اعمال شود.

قطعه نیوز: مهدی اسلام پناه در رابطه با ایرادات خودروسازان از تاییدیه یک ماهه استاندارد که برای آنها مشکلاتی بوجود آورده است، گفت: ما مدعی العموم مردم هستیم و براساس قانون وظایف خود را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف پیشنهاد تغییر تاییدیه یک ماهه استاندارد مطرح شده است، افزود: پیشنهادکنندگان دلایل اعلام این موضوع را مشکلات زنجیره تامین قطعات می دانستند که در این رابطه ما هر بار توضیحات لازم را مطرح کرده ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: ما سه شرط برای خودروساز درنظر گرفته ایم که اگر مطابق آن عمل کنند تاییدیه های یک ماهه با توجه به رعایت شروط امکان تغییر پیدا خواهد کرد.

اسلام پناه افزود: یکی از شروط سازمان ملی استاندارد این است که خودروساز باید زنجیره تامین قطعات را اعلام کند تا ما به عنوان مرجع تایید کننده استانداردها از کیفیت آن و عملکرد انها مطلع باشیم. اما در حال حاضر حتی یک شرط نیز اجرایی نشده است.

وی در گفت وگو با تسنیم، تایید کرد: در کار تولیدی باید برنامه ریزی و ثبت سفارشها و تامین کالا به صورت بلندمدت و کوتاه مدت تعریف شود ما به عنوان مرجع صادرکننده نشان استاندارد باید بدانیم زنجیره تامین قطعات خودرو چه تولیدکنندگانی هستند تا بتوانیم پیش شرط های قانونی برای صدور نشان استاندارد را اجرایی کنیم. اما خودروساز تمایلی به اعلام تامین کنندگان قطعات ندارد.

رئیس سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: تازمانی که پیش شرط های سازمان استاندارد اجرایی نشود تاییدیه های استاندارد یک ماهه صادر خواهد شد و خودروساز موظف است هر  ماه براساس قانون قبل از شماره گذاری خودروها تاییدیه های استاندارد را دریافت کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.