انعقاد قرارداد همکاری میان وزارت دفاع و قطعه سازان به هدف بومی سازی

قطعه نیوز: نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت دفاع ظرفیت ساخت ۱۴۷ قطعه‌ی موردنیاز تولید خودرو را دارد به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای میان این وزارتخانه و خودروسازان منعقد شده تا قطعات خودرو بومی سازی شود.

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور معاون وزیر دفاع جلسه کمیسیون صنایع ومعادن اشاره کرد و گفت: وزارت دفاع ظرفیت ساخت ۱۴۷ قطعه وارداتی موردنیاز تولید خودرو را دارد.

وی با بیان اینکه هزینه تولید قطعات موردنیاز تولید خودرو در وزارت دفاع با واردات برابری می‌کند، اظهار کرد: به زعم اعضا کمیسیون صنایع و معادن مجلس وزارت دفاع باید راهکاری در نظر گیرد تا هزینه تولید قطعات موردنیاز کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در صورت تمایل خودروسازان وزارت دفاع می‌تواند به این شرکت‌ها در طراحی پلت فرم نیز کمک کند، اضافه کرد: حوزه پژوهشی وزارت دفاع و مرکز مطالعات خودروسازان می‌توانند تجربه خود در زمینه تولید را به اشتراک گذارند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: وزارت دفاع ظرفیت ساخت قطعات وارداتی موردنیاز تولید خودرو مانند ایربگ، انواع سنسورهای imsو… را دارد و در حال حاضر نیز برخی از آنها در این وزارتخانه تولید می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.